ماریا موسوی گفت: در استان اردبیل یک هزار و ۲۳۶ شعبه رای در روز ۷ اسفندماه دایر می‌شود که در مقایسه با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷۷ شعبه افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۴۲۶۰۴
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ماریا موسوی، دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل یک هزار و 236 شعبه رای در روز 7 اسفندماه دایر می‌شود که نسبت به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 77 شعبه افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد شعبه، تعداد 474 شعبه شهری و 762 شعبه روستایی بوده و 798 شعبه ثابت و 438 شعبه به شکل سیار فعال شده و در نقاط مختلف استان نسبت به رای‌گیری از مردم و واجدان شرایط رای دادن اقدام خواهند کرد.

موسوی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات 7 اسفندماه در استان اردبیل 20 هزار و 200 نفر عوامل اجرایی و برگزاری انتخابات همکاری و مشارکت می‌کنند، افزود: این افراد شامل اعضای شعب، نمایندگان فرماندار، بازرسان، سربازرسان، هیئت‌های بازرسی، محافظان شعب، همکاران فرمانداری و ستاد انتخابات و ناظران هیئت‌های نظارت در استان هستند که در شعبات اخذ رای حضور می‌یابد.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: تا به این لحظه با حذف تمامی افراد انصراف‌دهنده 103 نامزد مجلس شورای اسلامی در سطح استان اردبیل به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که انتظار می‌رود این افراد به مهلت قانونی برای تبلیغات انتخاباتی توجه ویژه داشته و از برخی اقدامات در خارج از این زمان‌بندی اعلام شده اجتناب کنند.

وی با اشاره به رقابت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل اظهار کرد: دو کرسی مجلس خبرگان رهبری مربوط به استان اردبیل بوده که برای تصدی این کرسی‌ها در استان 3 نفر رقابت می‌کنندکه هم‌استانی‌ها می‌توانند به دو نفر از این تعداد رای دهند.

موسوی با بیان اینکه متولدان قبل از 7 اسفندماه سال 76 امکان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارند، گفت: ساعت شروع رای‌گیری 8 صبح روز جمعه همزمان با سراسر کشور در تمامی شعبات اخذ رای بوده و تا 18 عصر ادامه خواهد داشت که در صورت لزوم تمدید این مهلت توسط وزارت کشور اعلام می‌شود.

ارسال نظرات