خبرگزاری بسیج: نماینده ولی فقیه در سپاه ولایت تبریز در این دوره با اشاره اهمیت نهاد خانواده گفت: در بین نهادهای اجتماعی، «خانواده» کوچک ترین نهاد اجتماعی است که در نخستین شکل خود با ازدواج یک مرد و یک زن آغاز می شود ولی به لحاظ اهمیت در جایگاه ویژه ای قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۳۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد نجف پور افزود: از آنجایی که اسلام هدف خاصی را در تکوین خانواده دنبال می کند و حتی به نوعی به دنبال ارائه الگویی آرمانی برای خانواده است، روابطی را در درون خانواده برای اعضای آن در نظر گرفته است تا خانواده از استحکام بالایی برخوردار شود.

وی در ادامه با اشاره به مبحث ازدواج بیان کرد: یکی از بحث های مهم در موضوع ازدواج که تأثیر مستقیمی به نقش زن در خانواده و ثبات و استحکام اصل خانواده دارد، بحث هدف از ازدواج است، اسلام به مسأله ازدواج بسیار توجه عمیقی کرده است. زیرا؛ ازدواج و ارتباط و علاقه جنسی زن و مرد به یکدیگر از دیدگاه اسلام ریشه در اهداف الهی، فطری، تکوینی و طبیعی بشر دارد.


حجت الاسلام نجف پور در پایان سخنان خود با اشاره به فواید و نتایج ازدواج خاطر نشان کرد: ازدواج دارای فواید بسیاری همچون کسب استقلال،حفظ عفت و مصونیت از گناه، انس و آرامش، آرامش و تعادل اعصاب، تولید و تکثیر نسل، همکاری در اطاعت و نیل به ثواب، سلامت و امنیت اجتماعی است.


ارسال نظرات