روزنامه آمریکایی پولیتیکو نوشت اوباما علاقمند به توسعه لیبرالیسم در ایران پس از انتخابات است اما می‌ترسد نقش‌آفرینی آشکار، ایرانیان تندرو را تحریک کند.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۳۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷



خبرگزاری بسیج مازندران، پولیتیکو نوشت: دولت اوباما مراقب است که اشتیاق خود به مسئله انتخابات ایران را بروز ندهد و از آن بیم دارد که هر گونه نقش‌آفرینی آشکار آمریکا، ایرانی‌های تندرو را جسورتر خواهد کرد.

این نشریه افزود اکنون که ایرانی‌ها قرار است اواخر این هفته به پای صندوق‌های رأی بروند، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دستیاران او مشتاقانه اوضاع را زیر نظر دارند. اوباما و دستیاران او امیدوارند که تعامل با ایران در بلند مدت به افزایش لیبرالیسم در ایران کمک کند، اما خود آنها اذعان دارند بعید است این اتفاق به زودی رخ دهد!

همزمان روزنامه نیویورک تایمز تصریح کرد: روی کارآمدن روحانی در 2 سال پیش، هیچ تغییری در فضای داخلی ایران ایجاد نکرد و امید به اینکه اصلاح‌طلبان به عنوان نیرویی راهگشا دوباره ظهور خواهند کرد حاصلی نداشته است. هرچند موسیقی‌های غربی در برخی رستوران‌ها شنیده می‌شود و سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قابل دسترسی هستند اما خبری از تغییر ایدئولوژی انقلاب اسلامی نیست. اصلاح‌طلبان در سال 2001 (1378) علناً به دنبال تغییر ایدئولوژی انعطاف‌ناپذیر جمهوری اسلامی بودند.

این روزنامه همچنین از قول اصغرزاده نوشت: رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و عدم مداخله روحانی مایه ناامیدی بود.

جلایی‌پور هم به نیویورک تایمز گفته است: ما از اشتباهات و خطاهای گذشته یاد گرفته‌ایم. سرعت تغییر خیال‌خام و غیر واقعی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها