اصولگرایان براساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها، اکثریت کرسی‌های مجلس را در دست می‌گیرند.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۴۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳




خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش خبر آن‌لاین به نقل از پایش، براساس نظرسنجی 4 نهاد و مؤسسه معتبر (شامل مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی، صدا و سیما و 2 نهاد معتبر دیگر) «در شهرهای بزرگ، در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود از 106 کرسی نمایندگی مجلس، بیش از 80 کرسی به اصولگرایان تعلق خواهد گرفت. در شهرهای کوچکتر و روستاها نیز شرایط تقریباً به همین روال است

از سوی دیگر تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان مشارکت در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود نرخ مشارکت از انتخابات مجلس نهم نیز بیشتر شود.

خبر آن‌لاین از سایت‌های حامی دولت تصریح کرده که با این شرایط، اصلاح‌طلبان باید در انتظار معجزه باشند.

در همین حال بنابر نظرسنجی ایسپا در تهران، رأی دهندگان اصولگرا مصمم‌تر از اصلاح‌طلبان هستند. 55 درصد گفته‌اند لیستی رأی نمی‌دهند اما 24/2 درصد به لیست اصولگرایان و 18/8 درصد به لیست اصلاح‌طلبان رأی می‌دهند. طبق همین نظرسنجی میزان علاقه به مشارکت افزایش پیدا کرده و 61/8 درصد اعلام کرده‌اند در انتخابات هفت اسفند شرکت می‌کنند. همچنین گفته شده که مردم اعضای فهرست اصولگرایان را بیش از اصلاح‌طلبان می‌شناسند.

با تشدید نگرانی اصلاح‌طلبان، یک سایت نزدیک به این طیف (عصر ایران) نوشت: بی‌هیچ تعارفی، 7 توهم بزرگ و جدی می‌تواند شکست و سپس افسردگی را به وجود آورد از جمله اینکه دچار این توهم شویم که انتخابات نیز مانند فضای مجازی است و همه چیز پشت کامپیوتر یا داخل موبایل‌ها رقم می‌خورد... دیگر اینکه دچار این توهم شویم که رقیب، پایگاه مردمی ندارد و از پیش، شکست خورده است! واقعیت اما این است که همه جریان‌های سیاسی، پایگاه مردمی خود را دارند و اتفاقاً برخی جریان‌ها، رأی دهندگان ثابت و سنتی خود را دارند. در مقابل، برخی جریان‌ها نیز هر چند پایگاه مردمی گسترده‌ای دارند ولی نگران آنند که حامیان‌شان، در روز انتخابات، استراحت و گردش را ترجیح دهند.

همزمان روزنامه تایمز در تحلیلی نوشت: پیروزی اصولگرایان در انتخابات ایران محرز است و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از هم اکنون بازنده انتخابات روز جمعه آینده خواهند بود. دنیا اسفندیاری یک محقق دانشگاه کینگز کالج لندن می‌گوید «موقعیت محافظه‌کاران نسبت به زمان پیش از انتخابات روحانی به مراتب بهتر است

ارسال نظرات
پر بیننده ها