خبرهای داغ:
دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه از نظارت یک هزار و 600 بازرس و سربازرس بر حسن اجرا و برگزاری انتخابات در سطح استان نظارت می کنند.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۵۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام عبدالله عزیزی روز پنجشنبه در نشستی خبری که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: برای هر 20 صندوق اخذ رای نیز یک سربازرس نظارت خواهد داشت.
وی همچنین به برخی از وظایف مهم هیات بازرسی انتخابات شهرستان ها نیز اشاره کرد و گفت: کنترل جریان انتخابات در شهرستان، شناسایی و معرفی سربازرسان و بازرسان از جمله این وظایف می باشد.
حجت الاسلام عزیزی همچنین از طراحی سامانه سهبا (سامانه هوشمند بازرسی انتخابات) خبر داد و افزود: این سامانه به منظور ارتباط نظام مند ارکان شبکه بازرسی انتخابات در استان و اطلاع رسانی صحیح و همچنین ارائه گزارش های لحظه ای در ستاد وزارت کشور ایجاد شده است.
وی گفت: در این سامانه امکان ارتباط مستقیم ارکان شبکه بازرسی انتخابات حسب طبقه بندی ابلاغی و ارسال گزارش تخلفات انتخاباتی فراهم شده است.
دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به کارکردهای سه گانه این سامانه گفت: یک بخش برای حوزه نظارت مردمی تعبیه شده به این معنا که هر شهروند یک بازرس افتخاری می شود و با شماره پیامک های اعلام شده برای هر شهرستان تخلفات احتمالی و یا مواردی که به نظر آن ها تخلف محسوب می شود را می توانند گزارش کنند.
حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: یک بخش دیگر این سامانه برای نامزدها طراحی شده و در هر لحظه از زمان برگزاری انتخابات اگر احساس کردند حقی از آن ها ضایع شده می توانند با شماره پیامکی که در اختیار آن ها است مراتب را گزارش کنند.
وی افزود: بخش سوم سامانه نیز برای بازرسین و سربازرسین طراحی شده تا اگر احساس کردند هرکدام از مراحل پنج گانه انتخابات دچار ایراد و اشکال شده و ممکن است انتخابات از مسیر قانونی خود خارج شود آن را گزارش کنند.
عزیزی در پایان گفت: خوشبختانه کرمانشاه در خصوص رعایت قوانین و اخلاق انتخاباتی جزو استان های برتر کشور بوده و کمترین تخلفات را شاهد بوده ایم.
ارسال نظرات