یادداشت/سهیل سلیمی کارگردان

تنبیه انگلیسی ها

تانک ها و بمب های خوشه ای و شیمیایی را همه به یاد دارید،.... فردا روز مهمی ست تا برای تنیبه اولیه انگلیسی های خبیث پای صندق های رای برویم، تا روز انتقام اصلی فرا برسد.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۶۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
خبرگزاری بسیج، سهیل سلیمی: تاریخ را برای دو گروه باید یاد آوری کرد. آنها که نمی دانند و آنها که فراموش کرده اند. در گذشته ای نچندان دور کشور هندوستان توسط انگلیس تصرف شد. هزاران هزار نفر کشته شدند و در نهایت مستعمره ی هندوستان شکل گرفت. انگلیسی ها به غارت منابع و دارایی هایی هندوستان پرداختند و از خود مردم هم برای بیگاری بهره بردند.

آنها در غارت و چپاول هیچ چیزی کوتاهی نمی کردند. یکی از تجارت های پر سود تجارت تریاک بود که بریتانیای کبیر اهمیت زیادی به آن میداد و درآمد بسیار زیادی برایش به همراه داشت. یکی از مراکز اصلی فروش آنها کشورچین بود. چینی ها که دیدند جمعیت زیادی از مردم با ترفندهای تجار انگلیسی (قاچاق چیان مواد مخدر) به خاک سیاه نشسته اند تصمیم گرفتند با این پدیده بر خورد کنند. این عمل دولت چین به مذاق ملکه انگلستان خوش نیامد، زیرا میلیون ها پوند درآمد امپراطوری انگلستان از جیبشان خارج میشد. لذا ناوگان ملکه به چین حمله کرد و پس از شکست نظامی چین به مدت صد و پنجاه سال دولت چین را مجبور به پذیرش سیاست درهای باز کرد. آدمخواران انگلیسی چنان مدعی حق خود برای فروش تریاک بودند (مدعیان حقوق بشر) که از انگلستان به چین لشکرکشی کردند و کشتار وحشیانه ای صورت دادند. این جنگ در تاریخ به جنگ تریاک شهرت دارد.

این تنها برگی از تاریخ کثیف و سیاه بریتانیا و ملکه انگلستان است. البته تمدن غرب اساساً تمدن وحشی و مهاجمی ست. که حتی خودشان هم با آن اعتراف دارند. اما در مقابل این تمدن وحشی در تمام دوران تاریخ این ایران بوده که ایستاده و تسلیم نشده است.

در سالهای هزارونهصدوهفده تا هزارونهصدونوزده، ده میلیون نفر از مردم عزیز ما در قحطحی ساختگی انگلیس، از گرسنگی جان باختند، اشک از چشمانم جاری میشود وقتی به انسانهایی فکر میکنم که در زجری مستمر و طولانی ذره ذره آب شده اند، کودکانی که جز شیر مادر حتی توان خوردن گیاه هم نداشته اند. تانک ها و بمب های خوشه ای و شیمیایی را همه به یاد دارید،.... فردا روز مهمی ست تا برای تنیبه اولیه انگلیسیهای خبیث پای صندقهای رای برویم، تا روز انتقام اصلی فرا برسد.
ارسال نظرات