"تخصیص 60 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی"

بیش از یک‌هزار پایگاه آماده جمع‌آوری هدایای مردمی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 58 پایگاه جمع آوری هدایای جشن نیکوکاری در استان مرکزی در نظر گرفته شده که 78 پایگاه ثابت، 33 پایگاه سیار و 775 پایگاه در مدرسه، 94 پایگاه در مساجد، 35 شبکه محلی و 43 پایگاه بسیج را شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۶۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدمهدی ناصری با اشاره به هفته نیکوکاری و احسان اظهار داشت: 14 اسفندماه سال 57 کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای اهمیت به محرومین و حمایت از اقشار مستضعف تاسیس شد، تشکیل این نهاد در آغازین روزهای پیروزی حاکی از اهمیت رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان در یک حکومت اسلامی دارد.

وی افزود: رسیدگی به امور نیازمندان یک وظیفه ملی، اجتماعی و دینی بوده از این‌رو هفته احسان و نیکوکاری امسال با شعار "بهار همدلی، شکوه مهربانی، جشن نیکوکاری" نامگذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: با آغاز هفته نیکوکاری از دوازدهم اسفندماه با نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدارس و استقرار 775 پایگاه برای جمع آوری کمک‌های دانش آموزی آغاز می‌شود.

ناصری با اشاره به تعداد پایگاه‌های استقرار یافته برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان مرکزی اظهار داشت: یک‌هزار و 58 پایگاه در سطح استان برای این امر خداپسندانه در نظر گرفته شده و یک‌هزار و 127 نفر نیرو آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.

وی افزود: مراسم ویژه جشن نیکوکاری امسال در تمامی مدارس، مساجد، شبکه‌های محلی و بسیج طراحی شده و جشن عمومی نیکوکاری 13در اسفند در سراسر استان برگزار می‌شود همچنین 14 اسفند‌ماه نیز پایگاه‌هایی در میعادگاه‌های نماز جمعه تعبیه و اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردم خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: 87 هزار نفر در قالب 46 هزار و 642 خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که 60 درصد جمعیت تحت حمایت روستائیان هستند و از این میزان افراد تحت پوشش 65 درصد را زنان سرپرست خانوار شامل می‌شود که متاسفانه این قشر با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

ناصری با اشاره به کمک‌های این نهاد حمایتی گفت: 780 خانواده نیز تحت پوشش این نهاد هستند همچنین پرداخت‌های مستمری، کمک‌های موردی، تعمیر، بازسازی و خرید مسکن، انشعابات، کمک به امر جهزیه، حمایت ایتام، خدمات بیمه‌ای کمیته امداد، سبد غذایی بیماران و معلولین، سبد غذایی کودکان کمتر از 5 سال، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، ارتقای شاخص‌های بهداشتی، بخش حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان، مشاوره خانواده، نگهداری دانش‌آموزان مستعد در خوابگاه دانش‌آموزی و فعالیت‌های فوق برنامه بخشی از حمایت های کمیته امداد امام ‌(ره) استان است.

وی افزود: در 10 ماه نخست امسال رقمی بالغ بر 36 میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده و علاوه بر کمک‌های بلاعوض پرداخت تسهیلاتی پرداخت وام‌های کارگشایی 60 میلیارد ریال وام کارگشایی بدون سود بانکی در قالب 4هزار و 253 فقره پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: پرداخت هزینه‌های اشتغال و تسهیلات 17 میلیارد و 666 میلیون تومان پرداخت شده و در نهایت جمع کمک‌های تسهیلات و بلاعوض کمیته امداد استان در این مدت 58 میلیارد و 768 میلیون و 200 هزار تومان است.

ناصری با اشاره به منابع این کمک‌های گفت: این میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض از منابع بودجه‌ای سالانه، جمع آوری کمک‌های مردمی، کمک‌های خاص مقام‌معظم رهبری و درآمدهای مجمتع اقتصادی کمیته امداد است.

وی افزود: جمع کمک‌های مردمی در 10ماهه سال 94 معادل 15 میلیارد و 985 میلیون و 545 هزار تومان بوده است، همچنین سال گذشته در جشن نیکوکاری 4 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک‌های مردمی دریافت شد که نسبت به سال 92 این رقم از رشد 2.5 درصدی برخوردا بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: جشن نیکوکاری با حضور بسیج، صدا و سیما، آموزش و پرورش برگزار می‌شود که به منظور رفاه حال مردم در سطح استان 78 پایگاه ثابت، 33 پایگاه سیار و 775 پایگاه در مدرسه، 94 پایگاه در مساجد، 35 شبکه محلی و 43 پایگاه بسیج و در مجموع یک هزار و 58 پایگاه در سطح استان نظر گرفته شده است.

ناصری ادامه داد: سال گذشته دو طرح "عیدانه" و "جهادی" در راستای جذب مشارکت‌های مردمی اجرایی شد و رقم کمک‌های مردمی در این دو طرح در خور توجه بود، امسال نیز بنا داریم این طرح ادامه یابد همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 500 میلیارد ریال در جشن نیکوکاری کمک جمع‌آوری شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی و بر انگیختن نیت خیرخواهانه مردم و به ویژه دانش آموزان از اهداف جشن نیکوکاری و احسان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: پس از برگزاری جشن و جمع آوری هدایا، ‌کمک‌های نقدی و غیر نقدی با حفظ کرامت و شان دانش آموزان نیازمند، قبل از عید توزیع خواهد شد تا با برگزاری این جشن لبخند رضایت را بر لبان کودکان نیازمند بنشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار