رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: حدود 8 هزار نفر از عوامل نیروی انتظامی، تامین‌کننده امنیت صندوق‌های رای در گیلان هستند.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۷۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از منطقه گیلان،محمد احمدی‌پور در ستاد انتخابات استان گیلان، با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی باشکوه و پرشور، اظهار کرد:رای تک تک مردم در سرنوشت کشور اثرگذار است و سرمایه اجتماعی هر کشوری از طریق جلب اعتماد عمومی و مشارکت در انتخابات، ظهور و بروز می‌یابد، ضمن آنکه انتخابات می‌تواند در کنار سیاست خارجی،زمینه‌ساز تقویت اقتدار ملی باشد.

وی به برخی بداخلاقی‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و آن را کاری ناپسندی در فضای رسانه‌ای و مجازی دانست و تصریح کرد: هرچند که این بداخلاقی‌ها اندک هستند، اما با این وجود، تلاش ستاد انتخابات استان این است که این فضای تخریب را به حداقل برساند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، در مجموع وضعیت در استان را خوب و مناسب ارزیابی و اضافه کرد: فعالان عرصه‌های رسانه‌ای و مجازی استان از قبیل روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها و فضای مجازی تلاش کنند که از بداخلاقی‌ها هرچند اندک، خودداری شود تا رقابت‌ها در فضایی سالم انجام شود.

احمدی‌پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری، گفت: هرکسی که در حال حاضر در عرصه انتخابات حضور دارد و از سوی شورای نگهبان تایید شده، در واقع مورد تایید ارکان نظام است و برچسب و تهمت زدن به او، کاری ناپسند شمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم به هر جریانی که در انتخابات حضور دارند، رای دهند، مورد تایید و قبول نظام اسلامی است و همگان باید به انتخاب مردم احترام بگذارند،‌ افزود: به عنوان مجریان برگزاری انتخابات، تضمین می‌کنیم که رای مردم را با دقت تمام،حفظ و آنچه مردم رای می‌دهند، از صندوق‌ها بیرون بیاید.

احمدی‌پور تصریح کرد:با توجه به سازماندهی انجام شده و ساز و کارهای موجود در برگزاری انتخابات، امکان تخلف در انتخابات غیرممکن است.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خاطرنشان کرد: شور رقابت‌های انتخاباتی، نشان می‌دهد که مردم نظام اسلامی را دوست دارند و در تعیین سرنوشت خویش شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات 23 فرایند دارد و آخرین مرحله آن شمارش آرا در شعبه‌ها بصورت دستی است،گفت: امسال دستگاه تشخیص احراز هویت در صندوق‌های اخذ رای مستقر می‌شود و اگر کسی جای دیگری رای داده باشند، از طریق کارت ملی، شناسایی شده و از دو بار رای دادن او جلوگیری می‌شود.

احمدی‌پور عنوان کرد: علاوه بر تدابیر اندیشیده شده برای حفظ امنیت انتخابات، هر داوطلب می‌تواند در هر صندوق، یک نفر نماینده داشته باشند تا ناظر بر نحوه رای‌گیری و شمارش آرا باشد.

وی عرصه رقابتی مجلس خبرگان رهبری در استان را فضایی مناسبی دانست و یادآور شد:نمایندگان خبرگان رهبری، حضور خوبی در حوزه و شهرستان خود دارند و مردم هم برای حضور نامزدهای خبرگان در شهرستان‌ها اهمیت خاصی قائل هستند.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: اصرار مقامات کشوری از جمله رهبری معظم انقلاب و دیگر بزرگان، این است که مردم پای صندوق آرا حضور یابند و به نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: کارهای عملیاتی انتخابات در یک دوره 9 ماهه انجام شده، ولی شور و شوق واقعی،از زمان اعلام اسامی نهایی نامزدها و با شروع تبلیغات که طی دوره یک‌هفته‌ای برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی و دوره 14 روزه برای نامزدهای مجلس خبرگان رهبری است، آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، 6 اسفندماه  94 یعنی 24ساعت قبل از آغاز رای‌گیری، ممنوع می‌شود.

این مقام مسئول به ساختار اجرایی ستاد انتخابات و بخش بازرسی آن اشاره و اضافه کرد: بخش‌های اجرایی ستاد انتخابات، بخش‌های پشتیبانی، نرم‌افزاری، کمیته فناوری و اطلاعات و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که انتخابات به نحو مطلوب برگزار شود. امسال در کنار ستاد انتخابات، ستاد امنیت انتخابات نیز تشکیل شده که همراه شورای تامین، وظیفه امنیت انتخابات را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون، 187 نامزد تایید صلاحیت شده در 11 حوزه انتخابیه استان حضور دارند که از این تعداد، 175 نفر مرد و 12 نفر زن هستند.

احمدی‌پور اضافه کرد: هم‌اکنون 2 هزار و 508 شعبه اخذ رای و 5 هزار و 16 صندوق اخذ رای در استان وجود دارد که تعداد صندوق‌های اخذ رای در این دوره نسبت به انتخابات مجلس نهم، 3 درصد بیشتر است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان خاطرنشان کرد: از مجموع شعبه‌های اخذ رای در استان، 2 هزار و 161شعبه ثابت و 347 شعبه نیز سیار هستند.

وی با یادآوری اینکه در مجموع حدود 40 هزار نفر کار برگزاری انتخابات در گیلان را برعهده دارند،گفت: 12هزار و 540 نفر اعضای شعبه‌های اخذ رای هستند که به ازای هر شعبه، یک نفر نماینده فرماندار یا بخشدار حضور دارد و به ازای هر صندوق، یک نفر کاربر کنترل انتخابات که در مجموع، 2 هزار و 500 کاربر آموزش‌دیده از سوی کمیته فناوری و اطلاعات ساماندهی شده‌اند.

احمدی‌پور افزود: برای اینکه انتخابات به طور مناسبی کنترل شود، 2 هزار و 508 بازرس در شعبه‌های اخذ رای حضور داشته و 6 هزار نفر نیز از سوی شورای نگهبان و هیات نظارت، به عنوان ناظر در صندوق‌های اخذ رای حاضر هستند؛ ضمن آنکه حدود 8 هزار نفر از عوامل نیروی انتظامی نیز، تامین‌کننده امنیت صندوق‌ها می‌باشند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، تفاوت سنی جوان‌ترین و مسن‌ترین نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گیلان را حدود 40 سال ذکر و اظهار کرد: از 7 نامزد حاضر در رقابت‌های این دوره از انتخابات مجلس خبرگان در استان، 3 نفر در سن جوانی قرار دارند و جوان‌ترین نامزد متولد سال 1361 و مسن‌ترین، متولد سال 1312 است.

احمدی‌پور همچنین جوان‌ترین نامزد حاضر در رقابت‌های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان را متولد سال 1364 و مسن‌ترین آنها را متولد سال 1321 ذکر کرد و یادآور شد: از نظر فضای امیدآفرینی که توسط دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی، ایجاد و خوش‌قولی‌هایی که داده شده، شرایط برای توسعه کشور و استان فراهم است و مردم در چنین فضایی، به میدان آمده‌اند تا بتوانند در عرصه سازندگی و آبادانی کشورشان نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: رویکرد کلی بر آن است که فضای جامعه به سمت درگیری و تنش پیش نرود تا وقت مسئولان و مدیران اجرایی، صرف تصمیم‌گیری در سازندگی و پیشبرد اهداف نظام اسلامی شود.

احمدی‌پور یادآور شد: قوه قضاییه برای ایجاد فضای اطمینان‌بخش به داوطلبان و مردم، در کنار عوامل اجرایی حضوری جدی دارد تا ملت، مثل همیشه، با شرکت مثال‌زدنی خود در انتخابات، حماسه‌ای دیگر خلق کنند.

وی افزود: مجریان انتخابات در چارچوب قانونی و تکلیفی که قانون تعیین کرده، انجام وظیفه می‌کنند و مبنای کار آنها، رعایت قانون است و مطمئنا چنانچه کسی تخلفی مرتکب شود، برخوردهای لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات