سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی خاتم:

خانه تاریخی «دکتر صالحی» در هرات مرمت می شود

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم از شروع عملیات مرمت و ساماندهی خانه دکترصالحی هرات خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۸۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم،سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم از شروع عملیات مرمت و ساماندهی خانه دکترصالحی هرات خبر داد.

علی اصغر دشتی زاد اظهار داشت: خانه دکتر صالحی از خانه باغ های تاریخی شهرستان خاتم می باشد که در بخش مرکزی و در شهر هرات واقع شده است.این بنا به لحاظ الگوی کلی یک خانه – باغ محسوب می گردد که از لحاظ پلان و فرم کلی L شکل بوده و در ضلع جنوب غربی دارای دو طبقه و در ضلع دیگر یک طبقه می باشد.

وی گفت: این بنا دارای تزییناتی در نمای خود از نوع گچ بری های به اشکال اشک و گل های شش پر و نیز گلدانی است که به صورت قرینه در نمایه کار رفته است. از دیگر تزیینات می توان به آجرهای به کار رفته در خط آسمان بنا اشاره کرد.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان خاتم افزود: مرمت و ساماندهی خانه دکتر صالحی هرات از محل اعتبارات سال 1394 از اسفندماه ماه سال جاری شروع و تا اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می رسد.

علی اصغر دشتی زاد خاطر نشان کرد: این پروژه به صورت امانی و با آیتم های اجرایی سیم گل و دم گیری بدنه ، نماسازی آجری ، سیم گل سقف ، نورپردازی اجرا خواهد شد. این بنای تاریخی در سال 1387 با شماره ثبتی 25102 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات