حجت الاسلام جعفری در مراسم یادواره شهیدان محمدی، آسودگی و امنیت امروز کشور را از برکات خون شهدا عنوان کرد و گفت: این امنیتی که در کشور ما ایجاد شده به برکت خون شهداست.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۹۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، امام جمعه هرات در یادواره شهیدان ابوالفضل و اسماعیل محمدی"آبروی محله" که در منزل پدر آن شهیدان بزرگوار برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، برگزاری یادواره شهدا در محل زندگی آنها را به لحاظ معنویت بسیار تاثیرگذارتر دانست و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا در کوچه محل زندگی آنها این پیام را به همسایه‌ها می‌دهد، که همسایه شما خانواده شهدا است، شهدایی که با دادن جان خود امنیت و آرامش را برای همه ما به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای محلات با عنوان آبروی محله برنامه‌ای جدید در سطح استان و شهرستان است و به این معنی است که، شهید آبروی محله‌ای است که سال‌ها در آن زندگی می‌کرد.

وی بر لزوم تکریم خانواده معظم شهدا تاکید کرد و گفت: تکریم خانواده‌های معزز شهدا و رسیدگی به مشکلات آنها وظیفه اصلی مسئولین نظام است که بایستی در اولویت قرار گرفته و بدون هیچ منتی انجام شود.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا وارثان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی و سرمایه‌های حیاتی نظام هستند که خدمت‌کردن به آنها افتخار مسئولین نظام و سایر آحاد ملت است.

جعفری همچنین آسودگی و امنیت امروز کشور را از برکات خون شهدا عنوان کرد و گفت: این امنیتی که در کشور ما ایجاد شده به برکت خون شهداست.

امام جمعه هرات در ادامه اشاره ای نیز به بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان کرد و افزود: همکاری و شرکت در انتخابات از وظایف شرعی ماست . مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه ی تعهد و مسئولیت پذیری ماست .

وی استقبال مردم از انتخابات را نشان دهنده رشد فکری آنها دانستو اذعان کرد: حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد که آنها به دنبال پیشرفت نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در کشورهای دیگر شرکت در انتخابات اجباری است گفت: در کشورهای دیگر اگر کسی در انتخابات شرکت نکند جریمه می شود ولی در کشور ما بحمدالله هیچ اجباری در کار نیست و هیچکس را بدلیل شرکت نکردن در انتخابات مأخذه نمی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: بحمدالله در کشور ما موقع انتخابات بیش از 70 درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند و رأی میدهند که این نشان از بلوغ سیاسی کشور ایران است لذا این را باید قدر بدانیم.

ارسال نظرات