مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با اشاره به اهمیت رسالت مداحان در جامعه برای حفظ و ترویج فرهنگ اسلامی و معنوی، گفت: مداحان آسیب های این حوزه را جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۶۴۲۸۲۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شهرستان میامی به مناسبت دهه فاطمیه اول و به میزبانی سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، با اشاره به لزوم ارتقاء سطح آگاهی های مداحان در مدح و برگزاری جلسات دینی، ابراز داشت: امروز دشمنان از راه های مختلف به دنبال ضربه زدن به هویت اسلامی ما هستند که ترویج شبهات دینی از آن دست است لذا مداحان می بایست با آشنایی علم روز، به این شبهات واقف بوده و برای رفع آنها برنامه ریزی کنند.

وی افزود: مداحان به واسطه در اخیار داشتن تریبون و مخاطب از جمله اقشار بسیار تاثیرگذار در جامعه دینی و به ویژه در بین نسل جوان جامعه هستند اما در این بین نباید از اهمیت رسالت و وظیفه شعرای آئینی نیز در کنار مداحان غافل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، همچنین با تاکید بر اینکه مداحان قشر تاثیرگذار جامعه هستند، گفت: مداحی به دلیل حساسیت رسالت هایش، زیر ذره بین فرهنگ قرار دارد لذا مداحان می بایست در مدح خود شئون اخلاقی، حفظ ظاهر فردی، انجام فرایض دینی و ساده زیستی را رعایت کنند.

شکری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اشاعه سبک زندگی اسلامی، افزود: در اشاعه سبک زندگی اسلامی می بایست فرمایشات معظم له را مدنظر قرار دهیم هرچند که در حوزه مداحی کمترین آسیب فرهنگی و اجتماعی را شاهد هستیم اما بعضا زنگ خطرهایی را نیز مشاهده می‌کنیم که باید به آنها نیز دقت داشته باشیم چرا که جایگاه مداحی وشعر آئینی، جایگاهی والا و مقدس است.

وی افزود: مداحان در صورتی می توانند تاثیرگذاری خود بر اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان را حفظ کنند که خود، به سخنان و موازین دینی و احکام الهی عمل کنند در غیر این صورت به الگویی برای جوانان بدل نخواهند شد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان در ادامه و با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: عموم مردم نه تنها خود در این انتخابات شرکت کنند، بلکه باید در ترغیب دیگران برای حضور حداکثری در انتخابات نیز نقش داشته باشند و دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات باید یکی از مهمترین نقش های یک فرد مومن وانقلابی خصوصا یک مداح دراین دوره از انتخابات باشد.

شکری افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دو مطلب امروز از اهمیت بیشتری برخوردار است، نخست حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و سپس انتخاب افراد صالح برای تکیه زدن بر مسند مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که در هر دو بخش نیز حضور حداکثری در انتخابات یک اقدام انقلابی و جهادی محسوب می شود که انقلاب را تثبیت و دشمنان انقلاب را نا امید خواهد ساخت.

وی در پایان گفت: حضرت امام خمینی(ره) از مجلس به‌عنوان عصاره فضایل ملت یاد می کردند و فرمودند که مجلس در راس امور است، بنابراین باید برای تشکیل مجلس کارآمد و انتخاب نمایندگان متعهد و دلسوز و آگاه تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها