نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

حضور روحانیون مستقر در مدارس یزد افزایش یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دینی در بین دانش‌آموزان گفت: حضور روحانیون مستقر در مدارس یزد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۶۴۲۸۴۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از مسئولان آموزش و پرورش یزد اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ دینی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان و رفع شبهات دینی آنها دو راه وجود دارد که یکی از آنها استفاده از روحانیون مستقر است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشاهده کردیم که حضور روحانیون در مدارس تاثیر بسیار بالایی دارد و دانش آموزان، اولیا و مربیان هم نسبت به این اقدام رضایت دارند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه این موضوع باید گسترش پیدا کند گفت: باید با دستگاه‌های مرتبط از جمله حوزه علمیه قم هماهنگی‌های لازم صورت گیرد که بتوانیم یک ساز و کاری برای تقویت این اقدام انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از این راهکارها این است که این روحانیون مستقر همانند یک معلم در آموزش و پرورش استخدام شوند چرا که چنین اقدامی کاری ضروری و لازم است و باید روحانیون مستقر در مدارس حضور داشته باشند.

ناصری بیان کرد: موضوع بعدی مدارسی است که به عنوان مدارس امین به حساب نمی‌آیند، در این مدارس این که روحانیون به صورت مقطعی مثلا هر چندماه یک ساعت به مدارس برود و برای آنها صحبت کند در صورتی که خوب است ولی دردی از دانش‌آموزان دوا نمی‌کند.

وی تصریح کرد: باید زمینه‌ای لازم شود که با حضور بیشتر روحانیون در مدارس، اقدامی صورت گیرد که بتوانیم انس دانش‌آموزان با این روحانیون را افزایش دهیم و آنها بتوانند مشکلات شرعی دانش‌آموزان را به آنها بیان کنند.

تسنیم/

ارسال نظرات
آخرین اخبار