خبرهای داغ:
مسئول بسیج رسانه خوزستان گفت: رسانه‌های غربی برای چندمین بار سعی کردند شائبه‌ای به وجود آورند که برخی از نهادها درصدد مهندسی انتخابات هستند تا یکسری از افراد از جناح‌های خاص در انتخابات رأی بیاورند
کد خبر: ۸۶۴۳۰۸۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،عادل نوروزیان  درباره محورهای خبری که رسانه‌های غربی و عربی و نیز سایت‌های وابسته به گروهک‌های مختلف از جمله گروهک‌های تجذیه طلب قومیتی و منافقان در ایام انتخابات پیگیری می‌کنند، اظهارداشت: بررسی این محورها حاکی از آن است که این محورها متغیر بوده است.

وی افزود: در زمان احراز صلاحیت‌ها رسانه‌های غربی به شکل متفق‌القول هجمه شدیدی را به شورای نگهبان داشتند با این هدف که شاید بتوانند یکسری از افرادی که تفکراتشان به غربی‌ها نزدیک است را با فشار رسانه‌ای وارد گود انتخابات کنند ولی با مقاومتی که این نهاد انقلابی از خود نشان داد این طرح خنثی شد.

مسئول بسیج رسانه خوزستان با بیان اینکه در گام بعدی بین رسانه‌های عربی و رسانه‌های غربی تفاوت‌هایی مشاهده شد، بیان کرد: در رسانه‌های غربی به ویژه BBC فارسی که به جد پیگیر شده بود، مبحث تلاش برای ایجاد دو قطبی‌های کاذبی بود که امام خامنه‌ای در دیدار با مردم نجف آباد به این مسئله اشاره کردند. رسانه‌های غربی بر مباحثی از جمله افراطی‌گری و معتدل مانور می‌دادند و سعی می‌کردند که نظر مردم را به یکسری از افرادی که از دید آنها معتدل هستند سوق دهند.

وی گفت: رسانه‌های غربی در زمینه مبحث دو قطبی‌های کاذب، به گونه‌ای برای مردم پیش‌بینی می‌کنند که اگر آن‌ها( افراد معتدل از دیدگاه غربی‌ها) وارد مجلس نشوند چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. این محورهای خبری رسانه‌های غربی با فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری خنثی شده و مردم توانستند نسبت به این موضوع آگاهی‌های لازم را کسب کنند.

نوروزیان درباره شائبه مهندسی انتخابات عنوان کرد: اگرچه این موضوع تازه‌ای نیست و همواره در انتخابات قبلی مطرح شده ولی رسانه‌های غربی برای چندمین بار سعی کردند شائبه‌ای به وجود آورند که برخی از نهادها درصدد مهندسی انتخابات هستند تا یکسری از افراد از جناح‌های خاص در انتخابات رأی بیاورند در حالی که رهبر معظم کشور بارها فرموده‌اند که این رأی‌ها حق‌الناس است و باید از آنها صیانت شود. این فرمایش نشان می‌دهد شائبه مطرح شده از جانب رسانه‌های غربی کذب بوده چرا که چنین امری در نظام جمهوری اسلامی ایران رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی برروی محور رفع حصر سران فتنه کار کردند ولی نتوانستند به آن دست یابند، افزود: آن‌ها می‌خواستند با کار و نتیجه‌گیری دلخواه از این محور، از یک بمب خبری در زمان انتخابات استفاده کنند تا جمعیت وابسته به این افراد را بتوانند با این اقدام به پای صندوق‌های رأی بیاورند. با مقاومت نهادهای انقلابی و آگاهی مردم این خط خبری نیز به سرانجام نرسید.

مسئول بسیج رسانه خوزستان درباره رسانه‌های عربی به ویژه رسانه العربیه بیان کرد: این رسانه‌ها به ویژه رسانه سازمان منافقین و العربیه بحث تحریم انتخابات را در دستور کار خود قرار داده‌بودند. به واسطه اینکه می‌دانند انتخابات سبب افزایش قدرت بین‌الملل انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان می‌شود، می‌خواستند با بیانیه‌ها و اخبار مختلف انتخابات را تحریم کنند.

وی گفت: این رسانه‌ها نگران تغییر موازنه قدرت بودند درحالی که ما مدت‌ها است که به یک قدرت منطقه‌ای و نیز فرامنطقه‌ای تبدیل شده‌ایم بنابراین باید گفت که قیاسشان با ما قیاسی مع‌الفارغ است.

نوروزیان با اشاره به اینکه رسانه‌های عربی در بحث دو قطبی‌سازی همانند رسانه‌های غربی فعالیت می‌کردند، عنوان کرد: رسانه‌های عربی نسبت به شهر اهواز مدت‌ها است که فعالیت می‌کنند. این رسانه‌ها در بحث انتخابات هجمه شدیدی به اهواز داشته‌اند به طوری‌که یکی از رهبران این گروهک‌ها در مراسم بیست‌وششمین سالروز  تأسیس این گروهک گفته است آنچه که ما از جوانان اهواز می خواهیم تحریم انتخابات است.

وی افزود: این افراد در ذهن خود می‌پندارند که جایگاه و عقبه اجتماعی در اهواز و خوزستان دارند درحالی که خوزستانی‌ها در دوران دفاع مقدس و روزهای مبارکی از جمله یوم‌الله 22 بهمن و حماسه 9 دی ثابت کرده‌اند که پایبند ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. این گروهک‌ها برای اینکه بتوانند از ارباب‌هایشان هزینه‌هایی را دریافت کنند مجبورند اقداماتی انجام دهند و صحبت‌هایی داشته باشند.

نوروریان گفت: برای مثال ولید طباطبایی نماینده افراطی مجلس کویت می‌گوید: اهمیت اهواز ار آن جهت بالا است که در شرایط کنونی خط اول مقابله با نفوذ ایران در منطقه است.

مسئول بسیج رسانه خوزستان درباره آنچه که از رسانه‌ها در آستانه انتخابات انتظار می‌رود بیان کرد: از آنجا که هرچه میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات بیشتر باشد قدرت چانه‌زدن ما در سطح بین‌الملل افزایش پیدا می‌کند و تأمین منافع ملی آسانتر انجام می‌شود بنابراین حضور پرشور و پررنگ مردم و انعکاس آن توسط رسانه‌ها امری حائز اهمیت است.

وی گفت: مقام معظم رهبری درباره مبحث انتخاب آگاهانه فرمایشاتی داشته‌اند که رسانه‌ها باید در این زمینه به مردم کمک کنند تا نمایندگانی متخصص، متعهد و دارای روحیه استکبار ستیزی را انتخاب کنند. این نمایندگان منتخب در انتخابات پیش‌رو باید برای 4 سال آینده نظام اسلامی راه تعیین کنند اگر این راه‌گذاری‌ها به صورت صحیح انجام شود حرکت کشور، حرکتی شتابان و درستی خواهد بود ولی اگر مجلسی ضعیف و با گرایشات به غرب داشته باشیم کشور صدمات زیادی خواهد دید.

نوروزیان درباره اقدامات سازمان بسیج رسانه در زمینه آگاهی اصحاب رسانه نسبت به فعالیت‌های رسانه‌های بیگانه تصریح کرد: آنچه که در این زمینه به بسیج رسانه مرتبط است، تبیین فعالیت‌های رسانه‌های غربی و عربی برای مدیران و اصحاب رسانه بوده است. تعداد اصحاب رسانه در خوزستان زیاد است ولی سعی شد موضوعات در جلسات خصوصی و عمومی مطرح شود. صاحبان قلم مراقب باشند که در پازل دشمن بازی نکنند.

وی با بیان اینکه همگرایی خوبی بین اصحاب رسانه در زمینه مسائل مرتبط با امنیت و قدرت کشور وجود دارد، افزود: امیدواریم ثمره اقدامات انجام شده و آگاهی‌های ارائه شده را روز انتخابات با حضور پررنگ و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی ببینیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها