برگزیده بخش نمایشنامه خیابانی جشنواره ملی سرزمین نور:

نمایشنامه های خیابانی برگزیده باید به مرحله اجرا برسند

این نویسنده گفت: اگر نمایشنامه در حد کاغذ بماند هیچ فایده و اثری ندارد و زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که به مرحله اجرا برسد و مخاطب آن را ببیند.
کد خبر: ۸۶۴۳۱۶۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، محمدجواد صرامی که از وی دو کتاب نمایشنامه با عنوان های "گاف و کشکاب" و "تراژدی شیرین" به چاپ رسیده است و همچنین برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی سراسری اکو - تهران، برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی هفتمین جشنواره سراسری طنز حوزه هنری - تهران و برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی سومین جشنواره استانی تئاتر کمدی - اصفهان است برای نخستین بار با اثری به نام "توهم" در سیزدهمین دوره جشنواره ملی سرزمین نور شرکت کرده است.

محمدجواد صرامی در خصوص اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده است گفت: "توهم" عنوان نمایشنامه ای است که در آن به زندگی رزمنده ها پس از جنگ اشاره دارد؛ در این نمایشنامه محوریت در مورد شخصی است که در فضای خیابانی دچار توهماتی می شود و به نوعی خودش را در خصوص برخی از اتفاقات رخ داده در جنگ مقصر می داند که در واقع این طور نیست و زمانی که در بین مردم قرار می گیرد دچار توهماتی می شود و می گوید که در آن اطراف مین گذاری شده است و می خواهد آنها را خنثی کند که در آن زمان دوستانش به کمکش می آیند و با همراهی وی را آرام می کنند.

این نویسنده با بیان اینکه اجرای این اثر 20 دقیقه زمان می برد ادامه داد: جشنواره ملی سرزمین نور از لحاظ گستره تبلیغاتی خوب است اما این گستره تبلیغاتی می تواند بیشتر از این باشدچرا که نویسندگان ارزشی نویس کم نیستند و این جشنواره می تواند با تبلیغات بیشتر آنها را به این سمت سوق بدهد.

صرامی با اشاره به وجود چنین جشنواره هایی تاکید کرد: نویسندگان بسیاری وجود دارند که ارزشی نویس هستند و مطالب خوبی را می نگارند اما فضایی نیست که آثارشان را ارائه بدهند.

شرکت کننده بخش نمایشنامه خیابانی جشنواره ملی سرزمین نور گفت: در بخش تئاتر باید بخش ادبی را از آن جدا کنیم و بخش تئاتر خیابانی را مستقلا به دو بخش تقسیم کنیم یکی نمایشنامه نویسی و دیگری بخش اجرای آن؛ چراکه اگر نمایشنامه در حد کاغذ بماند هیچ فایده و اثری ندارد و زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که به مرحله اجرا برسد و مخاطب آن را ببیند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار