وزیر نفت پاکستان:

اجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به زودی آغاز می‌شود

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد: کار بر روی پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به زودی و پس از لغو کامل تحریم‌های ایران آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۳۲۱۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج؛ وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد: کار بر روی پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به زودی و پس از لغو کامل تحریم‌های ایران آغاز خواهد شد.

 شاهد خاقان عباسی وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان طی روز جاری اعلام کرد: به زودی و پس از لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران کار بر روی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان آغاز خواهد شد.

وی تأکید کرد: پاکستان تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کرده است و هر زمانی که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به طور کلی برداشته شود، کار بر روی پروژه ایران به پاکستان آغاز خواهد شد.
وی تأکید کرد: تحریم‌های علیه ایران به پیمانکاران و فاینانسورهای (تامین کننده‌های مالی) بین‌المللی اجازه فعالیت بر روی این پروژه را نمی‌داد.

این مقام پاکستانی همچنین اعلام کرد: دولت پاکستان همواره درباره این پروژه با دولت ایران در ارتباط بوده است و حتی طراحی و اجرای این پروژه به اتمام رسیده است.

وی همچنین تأکید کرد: این کشور گاز مایع طبیعی LNG را به پایین‌ترین قیمت موجود در آسیا از قطر وارد می‌کرده است.

وی ادامه داد: واردات گاز LNG از قطر دسترسی صنایع این کشور به گاز را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

عباسی اعلام کرد: واردات LNG ربطی به اجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان ندارد.

این مقام پاکستانی تأکید کرد: در طول فعالیت‌های دولت کنونی حدود 70 اکتشاف گازی و نفتی در این کشور صورت گرفته است و فعالیت‌های اکتشافی نفت و گاز در پاکستان در حال حاضر سه برابر شده است.

منبع: سما
ارسال نظرات