یک استاد دانشگاه گفت: دولتمردان باید در فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی پیشگام باشند و حتی در خرید اجناس نیز از تولیدات داخلی استفاده کنند تا برای افراد جامعه الگوی سازی مناسبی شود.
کد خبر: ۸۶۴۳۲۸۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

علیرضا یعقوبی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: مصرف گرایی افراطی در جامعه کنونی ما ریشه ها و عواملی دارد که مسئولان دولت باید برای فرهنگ سازی مصرف درست اقدام کرده و راهکارهایی بیندیشند.

وی افزود: بسیاری از عوامل همچون شبکه های اجتماعی و ماهواره ها نقش بسیار مهمی در ایجاد فرهنگ مصرف گرایی افراطی داشته و این مسئله خسارت های بزرگی را به جامعه خواهد زد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: دولتمردان باید در فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی پیشگام باشند و حتی در خرید اجناس نیز از تولیدات داخلی استفاده کنند تا برای افراد جامعه الگوی سازی مناسبی شود.

یعقوبی با اشاره به عواقب و تأثیرات ناشی از مصرف گرایی در ایران تصریح کرد: جامعه ای که صرفاً به دنبال مصرف باشد و تولید در اولویت آن قرار نگیرد در بحث جمعیت هم آسیب خواهد دید لذا دولتمردان و مسئولان باید فرهنگ صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف را از خود شروع کنند.


ارسال نظرات