مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی درگذشت فرج الله سلحشور، پیام تسلیتی صادر کرد.در این پیام آمده است: فرج الله سلحشور از جمله هنرمندان انقلابی و کارگردانان متعهد به آرمان ها و ارزش های دینی و مذهبی بود که همواره در آثارش، باورش را به تصویر می کشید.
کد خبر: ۸۶۴۳۶۴۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج، در پی درگذشت «فرج­ الله سلحشور»، هنرمند انقلابی و کارگردان متعهد کشور، محمدحسین نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام آمده است: فرج ­الله سلحشور از جمله هنرمندان انقلابی و کارگردانان متعهد به آرمان­ها و ارزش­های دینی و مذهبی بود که همواره در آثارش باورش را به  تصویر می­کشید.
سلحشور هنرمند توانمندی بود که با تولید اثر فاخر «یوسف پیامبر(ص)» نام و آوازه­اش از مرزهای جغرافیایی کشور فراتر رفت و به عنوان فیلمسازی ارزشی به جهان اسلام معرفی شد.
نام و یاد فرج­ الله سلحشور همواره در تارک فرهنگ و هنر این مرز و بوم جاودان خواهد ماند.
این مصیبت را به خانواده معظم ایشان و جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت گفته و از خداوند متعال علو درجات را برای این فقید سعید مسئلت دارم.
همچنین فرج‌الله سلحشورنیا، زاده ۱۳۳۱ در شهر قزوین بود. او معروف به فرج‌الله سلحشور، بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده وکارگردان ایرانی است که فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم توبه نصوح آغاز کرد.او از نخستين افرادي است كه در شكل گيري و تأسيس حوزه هنري شركت داشته است
«سلحشور» در سال ۱۳۶۱ با نقش آفرینی در توبه نصوح وارد سینما شد و دو سال بعد در «گورکن» علاوه بر بازیگری به چهره پردازی نیز پرداخت و در همین سال ۱۳۶۵، در فیلم «پرواز در شب» ساخته رسول ملاقلی‌پور نیز به ایفای نقش پرداخت. سلحشور در سال ۱۳۶۷ علاوه بر بازیگری در مقام تهیه کنندگی «انسان و اسلحه» ساخته مجتبی راهی حضور یافت و یک گام به صندلی کارگردانی نزدیک‌تر شد. این سینماگر کشورمان در سال ۱۳۷۲، فیلم «ایوب پیامبر» را با نقش آفرینی، نویسندگی و کارگردانی خودش ساخت و رسماً وارد فضای فیلمسازی شد و بدین ترتیب حضورش در «دنیای وارونه» به کارگردانی شهریار بحرانی، آخرین بازیگری‌اش در مقام دوربین بود و او ترجیح داد به عنوان کارگردان شناخته شود. سلحشور که در سال‌های اخیر کوشیده بود داستان‌های قرآنی را به سریال‌های تلویزیونی تبدیل کند و تا حدودی نیز در این زمینه موفق شده بود، در سال ۱۳۷۶، سریال «مردان آنجلس» را ساخت و ده سال بعد در سال ۱۳۸۶ سریال «یوسف پیامبر» را نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی کرد که با اقبال وسیع در ایران و برخی کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد. 
از فعالیتهای او به عنوان کارگردان و بازیگر می توان از فیلم های زیر یاد کرد :
۱۳۶۱) توبه نصوح (محسن مخملباف)- (بازیگر)
۱۳۶۳) گورکن (محمدرضا هنرمند)- (بازیگر، چهره پرداز)
۱۳۶۵) پرواز در شب (رسول ملاقلی‌پور)- (بازیگر)
۱۳۶۷) انسان و اسلحه (مجتبی راعی)- (بازیگر، تهیه کننده)
۱۳۷۲) ایوب پیامبر (فرج‌الله سلحشور)- (بازیگر کارگردان فیلمنامه‌نویس)
۱۳۷۶) دنیای وارونه (شهریار بحرانی)- (بازیگر)
۱۳۷۶) مردان آنجلس (فرج‌الله سلحشور)- (کارگردان)
۱۳۸۶) یوسف پیامبر (فرج‌الله سلحشور) - (کارگردان، تهیه کننده، نویسنده)
وی امروز بر اثر ابتلا به بیماری سرطان ریه دار فانی را وداع گفت. 
روحش شاد و یادش گرامی باد
انتهای پیام/

ارسال نظرات