خبرهای داغ:
حجت الاسلام خضری:

شهدای مدافع حرم جهاد بزرگتری کردند

واعظ قزوینی گفت: شهدای مدافع حرم جهاد بزرگتری کردند که از بچه‌های خودشان گذشته و به خارج از مرزهای کشورشان رفتند تا بتوانند از حریم اسلام دفاع کنند.
کد خبر: ۸۶۴۳۶۷۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در مراسم بزرگداشت طلبه شهید حجت اسدی که در مدرسه امام صادق (ع) قزوین برگزار شد، با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه « آفرین و درود بر شهدای حوزه‌ها و روحانیت که رساله علمی و عملی خود را با خونشان نوشتند»، اظهار کرد: شهید حجت اسدی از جمله این طلبه‌ها است که رساله خود را با خونش نوشت.

وی با اشاره به اینکه نسل امروز که دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیدند وقتی به گلزار شهدا می‌آمدند احساس می‌کردند شهدا افسانه و داستان هستند، بیان کرد: امروز طلبه شهید مدافع حرم حجت اسدی به همه جوانان اثبات کرد که این طور نیست.

واعظ قزوینی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم فرزندان‌شان را دوست دارند، خاطرنشان کرد: آنان خدای خود را بیشتر از مال و فرزند دوست داشتند، به همین دلیل در مسیر حق گام برداشته و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

خضری ادامه داد: شهدای مدافع حرم جهاد بزرگتری کردند که از بچه‌های خودشان گذشته و به خارج از مرزهای کشورشان رفتند تا بتوانند از حریم اسلام دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم مظلوم هستند چراکه در غربت و در برابر دشمنان مبارزه می‌کنند و شهید می‌شوند، مطرح کرد: باید قدر این شهدا را دانست و یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشت.

واعظ قزوینی گفت: زمانی که حجت اسدی در سوریه بود، وقتی دوستش در پیامی می‌نویسد «برگرد، شما سه فرزند پسر داری»، ایشان جواب دادند، فرزندانم فدای حضرت زینب (س)؛ این مطلب بیانگر عشق و علاقه وصف‌ناپذیر ایشان به اهل‌بیت (ع) و دفاع از حرم حضرت زینب (س) است.

خضری با اشاره به اینکه افرادی از جامعه می‌گویند، چرا شهدا و رزمندگان به سوریه می‌روند تا با دشمن مبارزه کنند، یادآور شد: اگر آنان نمی‌رفتند، امروز مردم ایران باید در همدان با تکفیری‌ها جنگ می‌کردند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: شهید حجت اسدی با خونش در این انتخابات روشنگری کرد تا مردم چشم‌هایشان را باز کنند و با آگاهی و بصیرت کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

گفتنی است، شهید حجت اسدی در شب شهادت حضرت فاطمه (س) در حملات و انفجارهای تروریستی اطراف زینبیه دمشق در حال کمک‌رسانی به مجروحان این حادثه از ناحیه پهلو و بازو ترکش خورد و به شهادت رسید.

این شهید گرانقدر از ذاکران اهل‌بیت (ع)، فعالان فرهنگی قزوین و از مسئولان هیئت مذهبی عاشورا و هیئت عزاداران حسین‌ جان این شهر به‌ شمار می‌رفت که نقش پررنگی در جریانات مذهبی قزوین ایفا کرده بود.

از شهید مدافع حرم حجت‌ اسدی طلبه بسیجی، مداح اهل‌بیت (ع) و مسئول هیئت حسین جان، 3 فرزند پسر 11 ماهه، 7 ساله و 13 ساله به یادگار مانده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار