خبرهای داغ:
سیده حمیده زرآبادی کاندیدای با 106 هزار و 293 رأی و داوود محمدی کاندیدای «مستقل» با 102 هزار و 683 رأی از قزوین، البرز و آبیک به بهارستان راه یافتند.
کد خبر: ۸۶۴۳۶۸۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کل آرای مأخوذه بر اساس نتایج آخرین شمارش آرا منتخبان دهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک 363 هزار و 664 رأی بوده است.

سیده حمیده زرآبادی کاندیدای  با 106 هزار و 293 رأی و داوود محمدی کاندیدای «مستقل» با 102 هزار و 683 رأی به بهارستان راه یافتند.

همچنین در حوزه تاکستان بهمن طاهرخانی کاندیدای «اصول‌گرا» 37 هزار و 711 رأی و در حوزه بویین‌زهرا و آوج روح‌الله بابایی‌صالح کاندیدای  33 هزار و 619 رأی تاکنون نیز بیشترین آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجلس خبرگان رهبری نیز تاکنون آیت‌الله علی اسلامی کاندیدای «اصول‌گرا» 283 هزار و 426 رأی و حجت‌الاسلام مجید تلخابی کاندیدای «اصول‌گرا» 205 هزار و 871 رأی به ترتیب بیشترین آرا را از آن خود کرده‌اند.

استان قزوین دارای سه حوزه انتخابی «قزوین، البرز و آبیک»، «بویین‌زهرا و آوج» و «تاکستان» است.

در حوزه قزوین، البرز و آبیک دارای دو نماینده و در مابقی حوزه‌ها نیز به ترتیب دارای یک نماینده است. مردم استان قزوین بیش از 880 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بوده‌اند که حدود 50 هزار رأی اولی نیز می‌توانستند در این انتخابات شرکت کنند که از این میزان 70 درصد مردم این استان در حماسه هفتم اسفند ماه جاری به پای صندوق‌های رأی آمده و در انتخاب فرد اصلح مشارکت کردند.

مردم قزوین نامزدهای برگزیده شده در مجلس شورای اسلامی را از بین 60 داوطلب در سه حوزه انتخابیه و نامزدهای مجلس خبرگان را از بین سه داوطلب برگزیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها