مسئول سازمان های اردویی راهیان نور گردشگری سپاه استان:
حرکت بزرگ راهیان نور بهترین راه مقابله با توطئه های و هجمه های فرهنگی دشمنان و یکی از بهترین و کاربردی ترین روش برای انتقال ایثار و رشادت های دوران دفاع مقدس به جوانان است.
کد خبر: ۸۶۴۳۹۰۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
سرگرد پاسدار صالح زارعی، مسئول سازمان های اردویی راهیان نور گردشگری سپاه استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل گفت: اردوهای راهیان نور در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و عمومی همه ساله با خیل عظیم مشتاقان سرزمین نور در مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور برگزار می شود.
وی افزود: امسال در بخش راهیان نور جنوب، اردوهای دانش آموزی در قالب پنج کاروان 2500نفری بردار از اول اسفند ماه تا 14 اسفند، اردو های دانشجویی در قالب سه کاروان (دو کاروان خواهر و  یک کاروان برادر) 1300نفری از 14اسفند تا 25 اسفند و همچنین اردوهای عمومی در قالب پنج کاروان 2500 نفری برادر و در قالب سه کاروان خواهران به تعداد 1500 نفر از 22 اسفند تا 12 فرودین سال 95 برگزار می شود.
زارعی ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تقویت روحیه ایثار در بین جوانان، زنده نگه داشتن یاد دفاع و خاطره شهدا و تجدید پیمان با شهدا و آرمان های امام (ره) را از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور برشمرد.
مسئول سازمان های اردویی راهیان نور گردشگری سپاه استان اردبیل با اشاره به نقش راهیان نور در روحیه زائرین  تصریح کرد:حرکت بزرگ راهیان نور بهترین راه مقابله با توطئه های و هجمه های فرهنگی دشمنان و یکی از بهترین و کاربردی ترین روش برای انتقال ایثار و رشادت های دوران دفاع مقدس به جوانان است. زائرین با حضور در این مناطق با هویت ملی و دینی خود بیشتر آشنا شده و با شهدا انس و الفت بیشتر پیدا می کنند و همین امر در تقویت خود باوری، شجاعت و ایثار آنان بسیار تاثیر میگذارد.
وی بیان کرد: حتی اکثر زائرین اذعان داشتند که تفکر متفاوتی نسبت به دفاع مقدس  داشتند ولی با مشاهده ی عینی آثار جنگ و مناطق جنگی اکنون به نسل دیروز کشورشان افتخار می کنند که چگونه با حداقل امکانات در برابر دشمنان ایستادگی کردند.
زارعی ادامه داد: حتما فردی که با دیدن رشادت های رزمندگان این گونه از خود بی خود شده است در آینده رفتار و کرداری شهیدانه خواهد داشت و در جهت آبادانی و عدم وابستگی کشور تلاش خواهد کرد.
وی در پایان سخنان خود، مناطق اعزامی کاروان ها را جهت آشنایی بیشتر مردم معرفی کرد و گفت: زادرین در روز اول و پس از ورود به اردوگاه، مورد استقبال خادمین شهدا قرار می گیرند و پس از برگزاری مراسم توجیه و اعلام برنامه اردو و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف نهار، یادمان شهدای طلاییه را زیارت می کنند و پس از بازگشت به اردوگاه و صرف شام و اقامه نماز مغرب و عشا، نمایش نمایش رزمی فرهنگی مردان آسمانی را تماشا می کنند. در روز دوم از یادمان عملیات والفجر 8 در منطقه اروند کنار شهرستان آبادان و بعد از ظهر از منطقه عملیاتی شلمچه در خرمشهر بازدید می کنند. در روز سوم نیز از یادمان شهدای هویزه،دهلویه و فکه زیارت و عصر همان روز عازم استان می شوند.
ارسال نظرات