مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد

کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ۱۶۰ نفر در یازده ماهه امسال در این استان در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۴۴۰۷۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کامروز امینی در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت: بر اساس این آمار 160 نفر در یازده ماه سال 94 در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به  مدت مشابه سال گذشته با 174 مورد فوتی کاهش 8 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه 73 درصد فوتی‌ها در شهرستان‌های بویراحمد و دنا رخ داده است، گفت: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا 117 مورد ، گچساران 28 و کهگیلویه 15 مورد بوده است.

امینی با بیان اینکه88 درصد فوتی‌ها در مسیر‌های برون شهری اتفاق افتاده است، افزود: 16 مورد از تصادفات درون شهری، 142 مورد برون شهری و 2 مورد جاده روستایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 55 درصد متوفیان متاهل بودند، عنوان کرد: از این تعداد 44 نفر زن و 116 نفر مرد بوده که 71 نفر آنها مجرد و 89 نفر متاهل بودند.

امینی گفت: بیشترین آمار ثبت فوتی‌ها در ماه‌های آبان با 20 مورد، مهر با 19 مورد و اردیبهشت با 18 مورد بوده است.

مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 22 درصد  فوت شدگان عابر و 39درصد راننده بودند، اظهار داشت: از تعداد 160 نفر فوت در یازده ماه سال 94 در حوادث رانندگی، 62 نفر راننده، 32 نفر عابر، 65 نفر سرنشین یا ترک وسیله نقلیه و 1 نفر نامعلوم ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه 56 درصد تصادفات در روز و 34درصد در شب   رخ داده است، عنوان کرد: 90 مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، 55 مورد در شب و 15 مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.

امینی افزود: 55  درصد از تصادفات برخورد دو وسیله نقلیه با همدیگر و 88 مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 32 مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، 25 مورد واژگونی، 10  مورد برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت و سایر موارد شامل سقوط، حریق و نامعلوم بوده است، گفت: 56  درصد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه اتفاق می‌افتد.

امینی با بیان اینکه تعداد 54 نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند، ابراز کرد: 14 نفر در راه انتقال به بیمارستان و 2 نفر هم نامعلوم اعلام شده است.

وی آمار مصدومین ناشی از تصادفات در یازده ماهه امسال را سه هزار و  509 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد دو هزار و 465 نفر مرد و یک هزار و 44 نفر زن بوده اند.

مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار سه هزار و 189  نفر افزایش 10 درصدی  را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار