تفاوت بی سابقه انتخابات امسال با گذشته چینش عوامل شعبات از دولت بود

با نگاه به چینش دست اندرکاران صندوق های رای اعم از بازرسی، اجرائی و نظارت، در خواهیم یافت انتخابات 7 اسفند امسال نسبت به ادوار گذشته از ویژگی ای خاص برخوردار بود و آن اینکه خوشبختانه همه عوامل انتخاباتی در اکثر شعبات اخذ رای از طیف دولت یا بدنه آن بوده اند که این مهم شبهاتی را برای تحلیلگران می تواند ایجاد کند.
کد خبر: ۸۶۴۴۱۲۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹


خبرگزاری بسیج مازندران، با گذشت چند روز از انتخابات روز هفتم اسفند ماه رسانه های وابسته به اصلاح طلب بدون در نظر گرفتن هدف اصلی این روز که اقتدار و تایید مجدد نظام و انقلاب اسلامی بود و موجب گردید تا این انتخابات صحنه رقابتی برای حضور حداکثری ملت وفادار و هوشیار در بزرگترین دمکراسی واقعی برمبنای اسلامی درجهان باشد تنها به اندازه خود توانست این عظمت خلق شده را ببیند و به تحلیل آن بپردازد.

گرچه تا حدودی نتایج انتخابات هم حاوی درسی پر معنا بود و حرف هایی را به مظن تحلیل گران ببار آورده و ضرورت بازنگری عملکرد ها ی دلسوزان ، متدینین، انقلابیون، دینداران و ولایتمداران را برای ادامه طریق طولانی تا ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) می طلبد اما بی انصافی است که چشم خود را به روی حقیقت جلوه حماسی قریب به 90 درصدی مردم ببندیم یا آنگونه تحلیل کنیم که فلسفه وجودی انتخابات زیر سئوال رود و حضور حماسی در تلاطم جبهه گیریهای چپ و راست دیروز یا اصلاح طلب و اصولگرا که در معنای نزدیک انقلابی و ... قرار گیرد و در نتیجه کم رنگ شود.

با نگاه به چینش دست اندرکاران صندوق های رای اعم از بازرسی، اجرائی و نظارت، در خواهیم یافت انتخابات 7 اسفند امسال نسبت به ادوار گذشته از ویژگی ای خاص برخوردار بود و آن اینکه خوشبختانه همه عوامل انتخاباتی در اکثر شعبات اخذ رای از طیف دولت یا بدنه آن بوده اند که این مهم شبهاتی را برای تحلیلگران می تواند ایجاد کند.

بهر تقدیر انتخابات صحنه خلق حماسه بزرگ ملت در انتخاب سرنوشت بود و موجب تصمیم گیری متولیان با نگرشی نو شده است اما رسانه های مختلف اعم از طرفداران اصلاح طلب و یا اصولگرا تحلیل هایی را بر صفحه ی رسانه ها به نمایش گذاشتند که در ادامه خواهید خواند.

گروه سیاسی مازنی خبر بصورت اخنصاصی این انتخابات را این گونه بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران با مشارکت بالای مردم در 7 اسفند برگزار شد و در نهایت اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید موفق به کسب اکثریت کرسی های مجلس شدند.

در حوزه انتخابیه بهشهر ، نکا و گلوگاه در صورتی که احمد مقیمی در لیست اصولگرایان قرار داشت ، مردم این حوزه انتخابیه و حامیان دولت ،‌ شاعری را روانه خانه ملت کردند.

در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ،‌ در صورتیکه باقر پیشنمازی و منصور زارعی در لیست اصولگرایان حضور داشتند ولی مردم و اصلاح طلبان با رای خود علی اصغر یوسف نژاد و محمد دامادی را برگزیدند.

در حوزه انتخابیه قائم شهر ، سوادکوه و جویبار در صورتیکه علی ادیانی و کمال علیپور در لیست اصولگرایان قرار داشتند ولی مردم عبدالله رضیان یکی از گزینه های مورد حمایت اصلاح طلبان را راهی مجلس کردند.

در حوزه انتخابیه بابل در صورتیکه اصولگرایان علی اکبر ناصری و عابدین مومنی را مورد حمایت خود قرار داده بودند ولی مردم علی نجفی یکی از گزینه های اصلاح طلب را راهی خانه ملت کردند و دیگر گزینه اصلاح طلبان نیز به مرحله دوم راه یافت.

در حوزه انتخابیه آمل ، رقابت بین کاظمی دینان گزینه مورد حمایت اصولگرایان و عزت الله یوسفیان ملا گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان با پیروزی یوسفیان ملا به پایان رسید.

در حوزه انتخابیه نوشهر ، چالوس و تنکابن مردم از بین کاظمی گزینه مورد حمایت اصولگرایان و احمدی لاشکی گزینه مورد حمایت حامیان دولت ، به گفتمان اعتدال و احمدی لاشکی رای دادند.

در حوزه انتخابیه تنکابن ، رامسر و عباس آباد مردم این منطقه شریعت نژاد گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان را بر مشایخی گزینه مورد حمایت اصولگرایان ترجیح دادند.

در حوزه انتخابیه نور و محمود آباد از بین فیاضی گزینه مورد حمایت اصولگرایان و علی اسماعیلی گزینه مورد حمایت گفتمان اعتدال ، مردم رای به اسماعیلی دادند.

و تنها در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار نانواکناری گزینه مورد حمایت اصولگرایان توانست راهی خانه ملت شود در صورتیکه نانواکناری هم چهره ای معتدل دارد.

موفقیت بزرگ اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید در استان مازندران ، در صورتی به دست آمد که اصولگرایان با تمام قوا به تبلیغ گزینه های مورد حمایت خود در 9 حوزه انتخابیه استان پرداخته بودند ولی مردم با انتخاب هوشیارانه خود ، بار دیگر رای به اصلاح طلبی و اعتدال در مازندران دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها