جشن تکلیف دانش آموزان پسر در خلخال برگزار شد

در آئینی با حضور امام جمعه، مسئولان آموزش و پرورش، مدیر، اولیاء و مربیان جشن تکلیف دانش آموزی در مصلای خلخال برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۴۱۴۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حجت الاسلام امیر رشتبری در آیین برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان پسر مدارس خلخال که در مصلای این شهر برگزار شد اظهار داشت: با شروع سن تکلیف، زمان مسئولیت پذیری نیز همزمان با آن آغاز می شود و برگزاری جشن تکلیف و بعد از مکلف شدن، انتخاب مرجع تقلید برای دانش آموزان مورد تاکید است که دانش آموزان با راهنمایی مربیان و اولیاء می توانند نسبت به این مسئله تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین راه ارتباط با خداوند برپایی نماز است که بوسیله نماز ارتباط بین عبد و معبود برقرار می شود و دانش آموزان ضمن توجه به نماز اول وقت، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بسط و گسترش بدهند.

امام جمعه خلخال افزود: با برپایی نماز، آداب و صفت های خوب در انسان ایجاد شده و بوسیله نماز، همواره سرچشمه خوبی ها در قلب انسان رشد و نمو پیدا کرده و اقامه نماز در زندگی، انسان را در برابر مشکلات و سختی ها صبور و مقاوم می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال گفت: دانش آموزان باید با بررسی خاطرات و زندگینامه شهدا بتوانند ارزشهای انقلابی و اسلامی را در زندگی خود جاری و ساری سازند تا این موضوع ضمن تقویت روحیه ایثار و فداکاری، سبب انگیزه برای انجام کارهای نیک و خداپسندانه در جامعه تبدیل شود.

رشتبری با بیان اینکه وجود حوزه علمیه در شهرستان خلخال یک نعمت الهی است اشاره کرد: حوزه علمیه جعفریه خلخال از بدو تاسیس تا به امروز نسبت به تربیت طلبه موفق عمل نموده است و انتظار می رود دانش آموزان از وجود این فرصت معنوی در این شهرستان بهره مند شده و با مراجعه، ثبت نام و ادامه تحصیل در این حوزه در خدمت اسلام و معارف اسلامی باشند.

امام جمعه خلخال گفت: برگزاری جشن تکلیف با حضور دانش آموزان، اولیاء و مربیان و مسئولان اجرایی کار بسیار ارزنده است و دانش آموزان ضمن ورود به عرصه جدید زندگی، با احکام اسلامی آشنا شده و این موضوع ضمن اینکه سبب آشنایی با احکام اسلامی می شود باعث بااهمیت شمردن فریضه نماز و آداب آن در جامعه را فراهم می سازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار