كارآفرين پارس آبادي كه قبلا در زمينه كشاورزي مشغول به فعاليت بود، اينك با دريافت 300 ميليون ريال تسهيلات اقتصادمقاومتي از بسيج سازندگي، توانسته با راه اندازي مزرعه پرورش بوقلمون كمك شاياني به فعالان علاقمند در عرصه هاي اقتصاد مقاومتي داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۴۴۱۴۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

توجه به ترويج و توسعه طرح هاي اقتصاد مقاومتي علاوه بر اينكه به تقويت رويه خودكفايي كمك مي كند از سويي حلال مشكلات اقتصادي كشور و راهكار برون رفت از ركود تورمي است. از اين رو بايد از روشي توليد را توسعه و رونق داد كه كمترين ميزان وابستگي به نقدينگي را ايجاد و در سريع‌ترين زمان به بازدهي مطلوب برسد. در اين راستا در شهرستان پارس آباد نيز طی سال های اخیر تولیدی ها و صنايع تبديلي متعددی در زمینه های مختلف راه اندازی شد و هم اکنون نیز بسیاری از این طرح ها با روند بسیار خوبی رو به پیشرفت و توسعه هستند.

اباذر قرباني يكي از افراد برتر ايجاد طرح هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان پارس آباد در گفت وگو باخبرگزاری بسیج از پارس آباد، مهمترين عامل موفقيت خود را در حوزه خودكفايي، اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي بسيج مي داند و مي گويد: ورود مثبت و اثر گذار بسیج سازندگي به عرصه های اقتصادی و اعطای تسهیلات در زمینه اشتغال زایی باعث شده علاوه بر اشتغال زايي خود، زمينه اشتغال 2 نفر ديگر نيز فراهم شود.

وی می گوید: در آغاز کار مختصر آورده ای را برای طرح تدارک دیدم و در سایه استفاده از تجربیات شخصی و آموزشهای کسب شده در کلاسهای فنی و حرفه ای و راهنمایی های بسیج سازندگی و استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم موفقیت های لازم را در این زمینه کسب و به نوعی مقدمات راه اندازی یک مزرعه پرورش بوقلمون در حوزه اقتصاد مقاومتی را ایجاد نمایم که هم برای خودم و هم خانواده ام سودمند بوده است.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری اولیه در این شغل گفت: سروته کارم را با 10 ميليون تومان آورده شخصي و 30 میلیون تومان وامي كه در قالب اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي گرفته بودم شروع کردم.

قرباني با بيان اينكه مدت 2 سال است در زمينه پرورش بوقلمون مشغول فعاليت بوده، افزود: در اين مدت با خرید 30 جوجه بوقلمون کار خود را شروع کردم و سپس با گذشت زمان توانستم تعداد بوقلمون ها را در يك فضاي 500 متري در روستاي بيوك خانلو پارس آباد افزایش و کار خود را توسعه دهم و اکنون درحال گسترش مزرعه پرورش بوقلمون هستم.

وي با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید: با همت و پشتكار قادر مردانه دوست و شريكم در اين كار سالانه 3 هزار بوقلمون پرورش و به بازار مصرف عرضه مي كنيم كه سالانه 300 ميليون ريال برایمان سودآوري دارد.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتي با بیان اینکه باید حمایت‌های دولتي در کنار تسهیلات اقتصاد مقاومتی به‌طور چشم‌گیر باشد، گفت: متأسفانه مسئولان نقش کمرنگی در این مسير داشته بطوری که بنده چندين بار براي درخواست يك وام به بانكها، سازمانها و ادارات شهرستان مراجعه كردم اما در آخر سر هم بدون دريافت ريالي حس نااميدي در من تاثير گذاشته بود كه خوشبختانه با معرفي يكي از دوستانم به بسيج سازندگي سپاه ناحيه پارس آباد با ارائه طرح پيشنهادي ام موفق به گرفتن وام 30 ميليون توماني شدم كه جا دارد همين جا از حمايت بسيج سازندگي سپاه ناحيه پارس آباد تقدير كنم.

قرباني با توصيه به جواناني كه به دنبال مشاغل دولتي هستند، خاطرنشان كرد: به واقع باید بدانیم که همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست. جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتي زمينه اشتغال خود و چندين نفر را فراهم كنند.

گزارش از مرتضي بري

ارسال نظرات