ایران و کره جنوبی یادداشت تفاهم ۵ میلیارد دلاری برای تامین مالی پروژه های زیر بنایی، عمرانی و تولیدی در ایران توسط بانکها و موسسات مالی و شرکت های کره ای امضا کردند.
کد خبر: ۸۶۴۴۲۱۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از شادا، در دیدار وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، یادداشت تفاهم 5 میلیارد یورویی تامین مالی به امضاء رسید.

علی طیب نیا با بیان اینکه این دیدار گام دیگری در توسعه روابط دو کشور خواهد بود، اظهار داشت: هدف از امضای این یادداشت تفاهم، ایجاد چارچوبی برای تعمیق همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در حوزه اقتصادی از طریق تامین مالی پروژه های زیر بنایی، عمرانی و تولیدی توسط بانکها و موسسات مالی و شرکت های کره ای می باشد.

وی افزود: شرکت بیمه تجاری کره جنوبی "کی شور" (K-Sure)، منابع مالی تا سقف 5 میلیارد یورو برای تامین مالی پروژه ها در ایران فراهم خواهد نمود.

وزیر اقتصاد کشورمان در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد: ما علاقه مندیم روابطمان را در دوران پسا تحریم با کشورهای شرق آسیا توسعه دهیم و در این میان، کره جنوبی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

طیب نیا جمعیت 80 میلیونی ایران، بازار بزرگ داخلی، دسترسی به بازار 400 میلیونی کشورهای همسایه، ذخایر عظیم نفت و گاز، امنیت، نیروی کار متخصص، بهبود محیط کسب و کار، برخورداری از قوانین مترقی و حمایت از سرمایه گذاری را فرصت مناسبی برای شرکتهای کره ای برای سرمایه گذاری در ایران عنوان کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: ما آمادگی کامل برای سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در حوزه های صنعت، خودروسازی، صنایع وابسته به نفت و گاز و گردشگری در ایران را داریم و معتقدیم توسعه روابط اقتصادی می تواند زمینه ساز ایجاد روابط مستحکم سیاسی دو کشور نیز باشد.

در ادامه این دیدار، جو هیونگ وان، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان ، خواستار همکاری های مالی، اقتصادی و تامین مالی دوکشور شد.

هیونگ وان با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ما یک شریک مطمئن بوده و همانگونه که در دوران تحریم روابطمان را با ایران حفظ کردیم این انگیزه و اراده وجود دارد که در دوران پساتحریم بتوانیم همکاری های اقتصادی جدیدی را آغاز کنیم.

گفتنی است در پایان این دیدار یادداشت تفاهم تامین مالی 5 میلیارد یورویی پروژه های زیربنایی ایران توسط محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد   و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران مدیرعامل شرکت بیمه تجاری "کی شور" به امضاء رسید.

ارسال نظرات