یکی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) در اردبیل:

مدافعان حرم، تنها از روی ارادت قلبی به ائمه اطهار (ع) در جبهه ها حضور می یابند

از کشورهای دیگری چون افغانستان، لبنان و ایران و...برعلیه باطل به مقاومت برخواسته اند که حتی در بین آنان غیر شیعی هم دیده می شود، اما با دیدن ظلم هایی که به مردمان بی گناه اعمال می شود، از روی انسانیت برای دفاع از آنان کیلومترها راه را می پیمایند.
کد خبر: ۸۶۴۴۵۵۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هوشنگ عبدی یکی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) در مراسم بزرگداشت مدافعان حرم که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: بنده طی 4 ماهی که در سوریه حضور داشتم از نزدیک نظاره گر مردمان و نیروهای مدافعان بودم که از روی ارادت قلبی به جهاد برخواسته و همچنان ایستادگی می کنند.

عبدی ادامه داد: از کشورهای دیگری چون افغانستان، لبنان و ایران و...برعلیه باطل به مقاومت برخواسته اند که حتی در بین آنان غیر شیعی دیده می شود، اما با دیدن ظلم هایی که به مردمان بی گناه اعمال می شود، از روی انسانیت و غیرت مسلمانی هایشان از دور دست ها برای دفاع از آنان کیلومترها راه را پیموده و به دور از خاک وطن و خانواده هایشان از مردم مظلوم سوریه و حرم زینب (س) دفاع می کنند.

وی افزود: برخی ها تصور می ککند که ایران، مردمان افغانی را از روی بی کاری و کسب درآمد به سوریه اعزام می کند و از آنان حمایت می کند، درواقع با کمی تامل کاملا واضح می شود که مبلغی که به مدافعان حرم پرداخت می شود، در قبال سختی هایی که تحمل و از جانشان می گذرند بسیار ناچیز است، و این حضور آنان نشان از ارادت قلبی آنان به ائمه اطهار (ع) است، درواقع آنان با زمزمه ( یا زینب، ما همه عباس تو هستیم) راهی سوریه می شوند.

هوشنگ عبدی از خاطرات سوریه چنین یاد کرد و گفت: ما در خارج از مرز و بوم کشورمان شهیدانی را فدا کردیم که تا به امروز حتی جنازه های پاکشان به کشورمان نرسیده، از جمله شهید مدافع حرم، عباس عبدالهی یکی از دوست و هم رزم بنده نزدیک بنده در سوریه بودند که 5 دقیقه قبل از شهادتشان با یکی از مدافعان حرم دیگر، از طریق بیسیم ارتباط برقرار کردیم و خود بنده آخرین تماس را در آخرین لحظه های عمرشان با آن بزرگواران برقرار کردم.

عبدی با اشاره به اینکه انقلاب ما، انقلابی دینی می باشد گفت: یک مسلمان با شنیدن صدای مسلمانی دیگر هیچوقت سکوت نمی کند و برای دفاع از آنان به پا می خیزد، در واقع تابع اسلام بوده و در برابر ظلم و ستم یهودی و مسیحی و... ایستادگی می کند و بر خلاف شعار آنان که شیعیان باید نابود شوند عمل می کند.

هوشنگ عبدی چندین دلیل دفاع ایران از سوریه را چنین عنوان کرد و گفت: در طول دوران 8 سال دفاع مقدس، تنها کشوری که از کشور و ملت ایران حمایت می کرد سوریه بود، بطوری که فرودگا هایشان را برای فرود و بارگیری مهمات، از دیر باز تا به امروز در اختیار ما قرار می دهند.

عبدی ادامه داد: دلیل دیگر دفاع از آنان، نزدیک شدن داعشی ها در 10-20 کیلومتری مرز کشورمان بود که تا ترکیه ادامه داشت، اگر ما از آنان دفاع نکنیم، با تحت تسلط قرار دادن آن منطقه قدرتشان را بیشتر کرده و در نهایت سعی خواهند کرد که به کشورمان وارد شوند که در واقع هدف اصلی آنان نفوذ و از بین بردن ایران و شیعیان ایران است.

وی دلیل دیگر دفاع از سوریه و عراق را حس انسانیت و مسلمانیت دانست و گفت: شاید در خود کشور ما مشکلات اقتصادی و عدم شغل مناسب برای کسب در آمد وجود دارد، اما در کشورهای همجوار و مسلمان، از جمله سوریه و عراق، در کنار نبود اشتغال و درآمد، عدم امنیت و آسای نیز وجود دارد،خود بنده با چشمان خودم دیدم که با شنیدن صدای خمپاره و بمب، موشک، توپ و تیر چگونه از ترس میلرزیدند و بچه ها با صدایی دردناک گریه می کردند، قطعا مواجح شدن با چنین حوادثی، غیرت و حس انسانیت ما را به جوش می آورد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: قابل مقایسه نیست، کسانی که در چنین راه هایی از جان و خون خود می گذرند وهمه ما مدیون چنین کسانی هستیم که در این راستا صبر و پایداری را از خداوند منان برای خانواده های شهدا خواستارم و امیدوارم خداوند به احترام شهدا، بر ما هم عنایت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار