در فضای سیاسی شهرستان کوثر، تلاش بسیاری شد تا پیروز انتخابات را جریان اصلاحات قلمداد کنند؛ اما بررسی وضعیت شهرستان‌ با کل کشور، چیز دیگری را به اثبات رساند.
کد خبر: ۸۶۴۴۶۲۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، شهرستان کوثر و مرکز آن شهر گیوی با اینکه در بحث انتخابات با شهرستان خلخال مشترک در یک حوزه اند اما سیاسی ترین شهرستان استان اردبیل شناخته شده و پیش و پس از انتخابات نیز پس لرزه های حامیان جناح های سیاسی در این شهرستان همچنان حس می شود.

در فضای سیاسی این شهرستان حتی در استان هم تلاش بسیاری می شود تا پیروز انتخابات را جریان اصلاحات و یا حامی دولت قلمداد کنند؛ اما بررسی وضعیت هر شهرستان، استان و کل کشور، چیز دیگری را به اثبات می‌رساند.

در این یادداشت سعی کرده ایم نسبت به جریان های سیاسی و جناحی که کم و بیش در انتخابات مجلس شورای اسلامی و حتی بر روی کاندیداها دخیل بودنده اند را با واکاوی از منظر جامعه شناسی بررسی کنیم.

به گزارش این خبرگزاری عملیات روانی و تخریب هایی که اکثر کاندیداها بر علیه هم انجام دادند نشان از عدم مدیریت آن کاندید و جریان رهبران فکری بود که به طور مناسبی نتوانستند با شناخت کامل از تفکر مردمی کاندیدای مورد نظر خود را تبلیغ کنند.

در این بین و بنا بر مستندات ضبط شده بصورت تصویر و فیلم همه کاندیداها بر علیه هم شعار داده و تخریب های غیر قانونی را انجام دادند؛ اما تنها کاندیدایی که فقط بر تخریب های منتقدین جواب داد و از برنامه های خود گفت؛ نماینده منتخب مردم دکتر بشیر خالقی بود.

ضمن اینکه طرفداران کاندیداها و آحاد مردم صرفاَ برای شنیدن تخریب های کاندیداها در مسجد و محافل جمع نمی شوند؛ بلکه شخصیت، طرز تفکر، خط و مشی سیاسی و همچنین برنامه های مورد نظر آن کاندید برای تک تک مردم مهم و حائز اهمیت است که متاسفانه آن هم بنا بر استناد به مدارک مربوطه بیش از 85 درصد سخنرانی های کاندیداهای مربوطه در حوزه انتخابیه کوثر و خلخال به تخریب نماینده سابق، اسبق و یا ... گذشت.

پس از گیر و دار ها و تخریب های کاندیداها بر علیه همدیگر بالاخره نماینده اسبق شهرستان های کوثر و خلخال بر مسند سبز رنگ بهارستان تکیه زد و مردم با رای اعتمادی که به بشیر خالقی دادند ثابت کردند که نه زر،نه زور و نه تزویر نخواهند توانست بر رای اصلح آنان کوچکترین تاثیری بگذارد؛ در حالی که کودتای تخریب، پول، وعده و جناح بازی و ... ضلع هایی بودند که کوثری ها مردم سالاری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن و همچنین دموکراسی بر مبنای تعالیم اسلامی و انقلابی را بر آنان ترجیح دادند.

به هر حال خوشبختانه هیچ کودتایی نتوانست بر رای مردم تاثیر بگذارد؛ اما مورد قابل توجه و تاملی که پس از انتخاب نماینده منتخب " دکتر بشیر خالقی " بیشتر ذهن را درگیر می کند شخصیت سیاسی و جناحی وی می باشد.

شنیده می شود که جریان اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ویحمایت کرده است و این درحالی می باشد که ویبا شخصیتی انقلابی و اصولگرایی در دوره های پیشین ظاهر شده است که قابل تامل و توجه است.

حال وابستگی به جریانهای سیاسی منطقه که دیگر در شهرستان کوثر به یک راه و رسم شبیه است چندان اهمیت خاصی را نداشته و نخواهد داشت؛ مواردی که بایستی به آن توجه داشت انقلابی ماندن، حفظ ارزش های اسلام و انقلاب، گام برداشتن در مسیر انقلاب، از بین بردن ریشه بیکاری، مهاجرت، اعتیاد و توسعه همه جانبه شهرستانهای کوثر و خلخال می باشد که بایستی بیش از پیش مورد توجه دکتر بشیر خالقی نماینده شهرستان های کوثر و خلخال قرار گیرد.

امید که وی با بی توجهی به جناح های سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی مسیر توسعه و اقتصاد را بر مبنای تعالیم اسلامی و انقلابی در حوزه انتخابیه خود احیا سازد.

ارسال نظرات