خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد

خراسان جنوبی میزبان پنج شهید گمنام در ایام فاطمیه/ تشییع و تدفین در بیرجند و فردوس

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: استان ما در ایام شهادت حضرت زهرا(س) از تاریخ 18 الی 23اسفند ماه میزبان پنج شهید گمنام عملیات خیبر در هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۴۴۷۹۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: به مناسبت ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، استان خراسان جنوبی میزبان پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مراسم استقبال از این پنج کبوتر خونین بال انقلاب با حضور هم رزمان شهدا، ایثارگران، جانبازان، مسئولین و اصحاب رسانه، 18اسفند ماه جاری در ساعت 7 و 45 دقیقه صبح برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری این سومین مرحله است که خراسان جنوبی میزبان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس است، افزود: تشییع نمادین بعد از استقبال از فرودگاه تا معراج شهدا انجام خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه شهدا از 18 اسفند الی شنبه 22 اسفندماه جاری مهمان شهرستان بیرجند خواهند بود، عنوان کرد: ارگانهای دولتی، پایگاه های مقاومت بسیج، مدارس و دانشگاهها، شهرستانها و مراکز بخش هایی که به حفظ آثار درخواست برای حضور شهدا داشته باشند؛ برای مراسم وداع شهدا را به آنجا انتقال خواهیم داد.

وی با بیان اینکه شنبه 22اسفند ماه به نام روز شهدا در تقویم کشور نام گرفته است، افزود: تشییع شهدا در این روز با حضور اقشار مختلف مردم ولایت مدار بیرجند، خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان از میدان شهداء به سمت میدان ابوذر انجام خواهدشد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه سه تن از پیکرهای مطهر شهدا به شهرستان فردوس برای تدفین در پارک ملت این شهرستان انتقال داده خواهدشد، افزود: دو تن دیگر از این شهداء در مجموعه اداره کل اطلاعات استان به خاک سپرده خواهندشد.

وی یادآور شد: شهدایی که در شهرستان فردوس به خاک سپرده می شوند در حین مسیر به این شهرستان مورد استقابل مردم شهید پرور شهرهای آرین شهر، آیسک، سرایان قرار خواهند گرفت و این شهدا در روز یکشنبه 23 اسفند ماه جاری مصادف با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشییع و به خاک سپرده می شوند.

قاسمی خطاب به مسئولان تاکید کرد: مسئولین استانی در اشاعه فرهنگ شهید و شهادت و در برگزاری مراسم شهدا همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به تعداد شهدای گمنام دفن شده در استان گفت: در خراسان جنوبی 105 شهید گمنام دفن شده بودند که با ورود و دفن این 5 شهید گمنام تعداد شهدای دفن شده در استان به 110 شهید می‌رسد که در 39 نقطه از استان زیارتگاه شهدا وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه این شهدا گمنام از منطقه عملیاتی خیبر سال 63 شناسایی شدند و بعد از 32 سال برگشتند، افزود: در حال حاضر در استان 220 درخواست برای شهید گمنام است که شامل دانشگاه ها، بخش ها و مراکز شهر‌ها است.

وی ادامه داد: هیئت امنای شهدای گمنام در استان احیاء شده و مزار شهدا تحت المان و بقعه ساخته می شود که تاکنون در بشرویه، دیهوک، ارسک، نیمبلوک و طبس شروع به ساخت کرده اند و در یک سال آینده تمام حرم شهدای گمنام استان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/ 14165

ارسال نظرات
پر بیننده ها