مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان در استانداری اردبیل:
مصرف بی رویه کودهای شیمیایی و آب، کیفیت و عمر مفید خاک را رفته رفته کاهش می دهد که خطر بسیار بزرگ و مهمی است که باید مد نظر مسئولین و استانداری باشد تا در این مورد اقدامات انجام شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۰۹۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،اروجعلی محمدی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان در نشست خبری با خبرنگاران و مسئولین استانی در استانداری اردبیل به بررسی اقتصاد مقاومتی کشت و صنعت مغان پرداخت و گفت: باید برای پیشرفت کشت و صنعت مغان اساسی قدم برداشته شود.

وی تصریح کرد: پارس آباد مغان امکانات و زمینه های بسیار زیادی برای پیشرفت و جذب سرمایه گزاری دارد اما با این همه موقعیت های مثبت نتوانسته ایم در زمینه اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

محمدی افزود: برای پیشرفت کشت و صنعت دامپروری پارس آباد مغان برنامه هایی در نظر گرفته ایم که انتظار می رود در این زمینه بودجه و امکانات لازم فراهم شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به اینکه چندین کارخانجات تولیدی این شهرستان در حال حاضر راکد مانده گفت:با این همه مشکلات، پیشرفت در زمینه تولید چغندر قند در حد مطلوبی بوده، بطوری که میزان ضایعات تولید شکر در طی 2سال اخیر کاهش و از لحاظ تولید، پیشرفت چشمگیری را شاهد بودیم که باز در این زمینه نیازمند حمایت هستیم.

محمدی تاکید کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات این شهرستان خاک می باشد، از این جهت که مصرف بی رویه کودهای شیمیایی و آب، کیفیت و عمر مفید خاک را رفته رفته کاهش می دهد که خطر بسیار بزرگ و مهمی است که باید مد نظر مسئولین و استانداری باشد تا در این مورد اقدامات انجام شود.

اروجعلی محمدی با اشاره به مکانیزه کردن آبیاری بصورت تحت فشار گفت: در آبیاری های تقلی و تحت فشار علاوه بر کم بودن میزان مصرف آب، در این زمینه صرفه جویی نیز می شود، بطوری که در آب یاری های سنتی گذشته، میزان مصرف آب بالا و در پی آن بیشتر آب مصرفی به عمق زمین نفوذ می کند که این کار میزان حاصل خیزی خاک مناطق مغان را کاهش می دهد که مشکل بسیار بزرگی است و باید دولت در این زمینه اساسی برنامه ریزی کند.

محمدی از عدم پیشرفت شرکت دامپروری مغان چنین اظهار کرد: ما باید امروز 37427 راس گله را در دامپروری مغان را شهاد بودیم که متاسفانه چندین سال است که این تعداد تا به امروز از 7هزار راس بیشتر افزایش نیافته است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تولید بذر توسط شرکت های دانش بنیان در مغان گفت: برخی از شرکت های دانش بنیان در منطقه مغان به تولید بذر پرداختند و شاهد نتیجه ای قابل تحسین شدیم که اگر بتوانیم 10 هزار هکتار بذر تولید کنیم، سالانه 400 میلیار تومان درآمدزایی را در مغان شاهد خواهیم بود.

ارسال نظرات