استاندار اردبیل:

بنگاه های اقتصادی باید توسط بخش های خصوصی اداره شود

اگر به اصل 44 و قانون رفع موانع تولید توجه نداشته باشیم، قطعا اقتصاد مقاومتی تحقق نخواهد یافت که در این زمینه اقتصاد باید به دو بخش درون زا ( تولید داخلی) و برون نگر ( صادارات) تقسیم شود و بر همین اساس اصل 44 به واگذاری بنگاه های اقتصادی تاکید می کند.
کد خبر: ۸۶۴۵۱۰۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

خدابخش افزود: اگر به اصل 44 و قانون رفع موانع تولید توجه نداشته باشیم، قطعا اقتصاد مقاومتی تحقق نخواهد یافت که در این زمینه اقتصاد باید به دو بخش درون زا ( تولید داخلی) و برون نگر ( صادارات) تقسیم شود و بر همین اساس اصل 44 به واگذاری بنگاه های اقتصادی تاکید می کند.

وی در پاسخ به سوالات و خواسته های مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: روش های مدیریتی باید توسط متخصصین در زمینه های مربوطه ارئه شود تا بتوانیم در رفع مشکلات قدم برداریم.

وی افزود: برای جذب سرمایه گذاران خارجی در کشت و صنعت پارس آباد مغان باید بررسی های اولیه انجام گیرد تا در صورت نیاز از سرمایه گذاران خاجی دعوت شود.

استاندار اردبیل در زمینه تولید بذر گفت: باید دانشجویانی که در زمینه تولید بذر استعداد و توانایی دارند، بورسیه شوند تا در این زمینه ها از آنان استفاده شود.

خدابخش تاکید کرد: اگر بتوانیم در تولید بذر که سود دهی بیشتر دارد، قدم برداریم علاوه بر رهایی از وابستگی به بیگانگان، می توانیم در این عرصه صادرات نیز داشته باشیم.

مدیر عامل برنامه ریزی و بودجه شرکت کشت و صنعت مغان در حاشیه این نشست، اهداف کلی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را در راستای اقتصاد مقاومتی به صورت اختصار در ذیل بیان کرد:

حفظ و صیانت از منابع پایه ( آب، خاک و هوا)، حفظ ذخایر استراتژیک ( بذر، نهال و دام اصیل و...)، افزایش کمی و کیفی تولیدات، ارتقاء بهره وری منابع عوامل تولید، استمرار نظام جامع تحول اداری، استفاده از سرمایه گذاری و...

بابک کبیری به مشکلات عمده شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان اشاره کرد و گفت: اگر به موارد و مشکلاتی که از جانب کشت و صنعت مغان اعلام شده است توجه بیشتری شود، می توانیم به اقتصاد مقاومتی بسیار ارزشمندی دست یابیم که برخی از این موانع، زهدار شدن اراضی و عدم زهشکی، فرسودگی ماشین آلات و کاخانجات و عدم اختصاص کمک و اعتبار و تسهیلات بانکی جهت اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی شرکت.


ارسال نظرات