وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که سیستم یکپارچه‌ای از اموال دولتی وجود ندارد، گفت: اموال و دارایی دولت حدود ۱۲ بیلیارد ریال برآورد می شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۲۸۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج، علی طیب‌نیا در مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) اظهار داشت: وزارت اقتصاد 8 پروژه کلیدی داشته که با اجرای کامل این پروژه‌‌ها تحول جدی در نظام اقتصادی ایجاد می‌‌شود.

وی گفت: طرح جامع مالیاتی، نظام نوین گمرکی، بهبود محیط کسب و کار و سامانه خزانه‌داری الکترونیک، سهام عدالت، طرح تحول نظام بانکی و مالی، بستر یکپارچه تبادل الکترونیک و ایجاد سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی از جمله آن است.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه فقدان سیستم یکپارچه و ثبت آماری اموال دولت مشاهده می‌شود، گفت: در حال حاضر اطلاعات درستی از این موضوع نیست و حدود 12 بیلیارد ریال ارزش دارایی‌های دولت در کشور است. این همه اموال در اختیار بوده، اما باز هم با مشکل مواجه هستیم.

وی تأکید کرد: اکنون افتتاح یک مغازه زیرپله‌ای در میدان امام خمینی، معادل یک خانه ویلایی در شمال شهر و ماشین‌های مدل بالا است، اما اینجا وزارت اقتصاد یک ساختمان عظیم در گران‌قیمت‌ترین جای شهر دارد، اما میزان کارایی آن مطلوب نیست.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه نحوه استفاده از دارایی‌های دولت کارآمد نیست و نمی‌تواند به عنوان سرمایه از آن استفاده کند، گفت: به همین علت تفاوت بین کشورهای موفق و ناموفق نوعاً به استفاده از اموال و داشته‌‌ها ارتباط دارد.

ارسال نظرات