مهدی تقوی گفت: تضاد طبقاتی اقتصادی در قدرت خرید مردم بسیار تاثیر دارد از سویی عده‎ای حداقل دستمزد دریافت می‎کنند که قدرت خرید پیاز را ندارند و عده‎ای برای میوه لوکس دانه 12000 تومانی هزینه می‎کنند دولت باید بتواند با گرفتن مالیات از ثروتمندان به تقویت قدرت خرید سایر ا قشار بپردازد.
کد خبر: ۸۶۴۵۴۷۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

مهدی تقوی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه میوه قاچاق متقاضی دارد و برخی برای میوه قاچاق 120 هزار تومان هزینه می‎کنند و برخی قدرت خرید میوه‎های ارزان قیمت را ندارند اظهار داشت: دولت، سیستم مالیاتی را صحیح بکار نگرفته است دولت تمایل به گرفتن مالیات از ثروتمندان ندارد.

وی با بیان اینکه مالیات بر ثروتمندان راهکار مناسب در کاهش شکاف طبقاتی است افزود: با در نظر داشتن مالیات بر ثروتمندان می‎توان کاهش خریدهای  عجیب آنها را مبادرت به  کنترل نمود.

مهدی تقوی گفت:  تضاد طبقاتی اقتصادی در قدرت خرید مردم بسیار تاثیر دارد؛ از سویی عده‎ای حداقل دستمزد دریافت می‎کنند که قدرت خرید پیاز را ندارند و عده‎ای برای میوه لوکس دانه 12000 تومانی هزینه می‎کنند دولت باید بتواند با گرفتن  مالیات از ثروتمندان به تقویت قدرت خرید سایر ا قشار بپردازد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: دولت با بکارگیری راهبردی موثر و مفید باید بتواند در تنظیم سطوح درآمدی که در قدرت خرید مردم در انتخاب کالای ایرانی و خارجی نقش بسزایی را ایفا نماید.

ارسال نظرات