خبرهای داغ:
مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیئت های مذهبی روز شهادت حضرت فاطمه (س) در محل هیئت حسینی خیابان انقلاب اجتماع دارند و این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد و مداحی سید مهدی میر داماد سخنران و مداح کشوری برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۴۸۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

حجت الاسلام والمسلمین احمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به روایات اسلامی اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) 95 روز بعد از رحلت پیامبر(س) به شهادت رسیدند ارجعیت دارد.

وی عنوان کرد: تلاش می کنیم در سطح استان و شهرستان در سوم جمادی الثانی مصادف با 23 اسفند ماه جاری روز شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه های ارزشمندی برگزار کنیم.

رضایی با بیان اینکه از روزهای قبل از شهادت صدیقه طاهره(س) برنامه های مطلوبی در سطح استان اجرا می شود افزود: در همه شهرستان ها شاهد برگزاری همایش فاطمیون توسط سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات و کانون مداحان هستیم.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: روز چهارشنبه 19 اسفند ماه ساعت 19 همایش فاطمیون با حضور مسئولین هیئات، مداحان و رابطین فرهنگی هیئات در هیئت ابوالفضلی بیرجند برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: با شروع ایام فاطمیه در همه مساجد سطح استان جلسات روضه خوانی و عزاداری برگزار می شود ولی در ایام خاص جلسات پرشورتر و با حضور حداکثری مردم برگزار می شود.

رضایی با بیان اینکه از 17 اسفند ماه به بعد فضاسازی سطح شهرستان ها انجام می شود افزود: بیش از 5 هزار پرچم در سطح استان توزیع و تحویل شهرستان ها شده است که توسط خود هیئات پخش می شود.

وی اظهار داشت: حرکت هیئات در روز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرها، شهرستان ها و بخش های انجام می شود و تجمع آنان در یک مکان مانند مسجد، حسینیه و یا میدان خاص خواهد بود. سپس هیئت ها از مردم به صرف نهار پذیرایی خواهند کرد.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در شهرستان بیرجند تجمع هیئات عزاداری در سه مکان خواهد بود گفت: هیئت های شمال شهر در محل مزار شهدای باقریه و هیئت های جنوب شهر در گلزار شهدای گمنام خیابان پاسداران تجمع خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: هیئت های مرکز شهر در محل هیئت حسینی خیابان انقلاب که جلسه محوری شهر است اجتماع دارند و این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد و مداحی سید مهدی میر داماد سخنران و مداح کشوری برگزار می شود.

رضایی ادامه داد: عزاداری ها به صورت جلسات خانگی تا پایان سال ادامه دارد اما فضاسازی های سطح شهر و پرچم های عزاداری 25 اسفندماه جمع خواهد شد.

انتهای پیام/ 12165

ارسال نظرات
پر بیننده ها