واکنش کارخانه‎ای به اظهارات صالحی در گفتگو با «بسیج»:
نماینده مردم همدان تاکید کرد: آژانس بین المللی اتمی هیچ مورد مستندی نداشته‎اند و به صورت ساختگی مستند سازی و بهانه جور می‎کنند و با اعلام بهانه‎های خود اصرار می‎کنند که وارد اماکن نظامی ما شوند؛ لذا اجازه بازرسی از مراکز نظامی به آژانس به هیچ وجه پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۶۴۵۵۳۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات علی اکبر صالحی در گفتگو با وبگاه العربی الجدید که اگر آژانس دلایل قانع‌کننده ارائه کند مشکلی برای بازرسی از مراکز نظامی نیست اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که به احدی اجازه داده نخواهد شد که به بهانه بازرسی وارد حریم اماکن امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی شوند.

کارخانه‎ای تصریح کرد: آقای صالحی از طرفی می‎گوید غرب به تعهدات خود عمل نکرده ‎است و ار طرفی دیگر می‎گوید اگر مستنداتی وجود داشته باشد آژانس می‎تواند از مراکز نظامی بازدید کند و طبق برجام قرار بر این است که هردو طرف به تعهدات خود عمل کنند، وقتی که طرف مقابل علی رغم اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام تعهدات خود را صد درصد انجام داده خیلی از تعهدات خود را انجام نداده است اصلا جایی برای طرح این صحبت‎ها وجود ندارد.

وی در توضیح این مطلب افزود: یعنی حتی اگر بر اساس برجام مواردی هم تلویحا در این رابطه اشاره شده باشد با توجه به اینکه آنها به تعهدات خود عمل نکرده‎اند چنین مسائلی نباید به هیچ عنوان مطرح شود چراکه قرار نیست تمام تعهدات یک طرفه باشد.


کارخانه‎ای گفت: 1+5 ، آمریکا و غرب براساس برجام برنامه هسته‎ای ایران را به صورت کاملا کنترل شده در اختیار دارند و بر اساس نقشه راه نیز از مواردی هم که مورد نظرشان بود مانند اماکن نظامی دفاعی بازدید کردند و هیچ گونه انحرافی هم مشاهده نکردند.

 وی در ادامه تاکید کرد: وقتی تمام تاسیسات هسته‎ای جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت کامل بازرسان آژانس و دوربین‎های آژانس قرار گرفته و بارها هم عنوان شده بازدید از اماکن نظامی ممنوع است؛ لذا مسئولین جمهوری اسلامی ایران باید قاطعانه و قدرتمندانه در این خصوص صحبت کنند.

رئیس کمیته هسته‎ای مجلس عنوان کرد: بازدید از اماکن نظامی در استمرار توطئه‎های امریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است شکی نداریم بازرسان آژانس تحت مدیریت امریکا تربیت شده‎اند و به دنبال پیشبرد اهداف توطئه آمیز آنها علیه جمهوری اسلامی هستند.

کارخانه‎ای تاکید نمود: ملت ایران یک ملت قدرتمند و مستقل است و نباید هرگز اجازه دهد که احدی به بهانه برجام وارد حریم امنیتی، دفاعی و نظامی ایران شود؛ هیچ کشوری هم اجازه نمی‎دهد که دشمنان و بیگانگان به بهانه‎های واهی وارد حریم امنیتی دفاعی و نظامی آن کشور یعنی وارد سنگرهای دفاعی یک ملت در خانه آن ملت شوند.

رئیس کمیته هسته‎ای مجلس در رابطه با اظهار نظر رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه اگر آژانس مستنداتی ارائه کند اجازه بازرسی داده می‎شود، خاطرنشان کرد: آژانس بین المللی اتمی هیچ مورد مستندی نداشته‎ است و به صورت ساختگی مستند سازی و بهانه جور کرده و با اعلام بهانه‎های خود اصرار دارد که وارد اماکن نظامی ما شود؛ لذا اجازه بازرسی از مراکز نظامی به آژانس به هیچ وجه پذیرفته نیست و به هیچ عنوان نباید به آژانس بین المللی اتمی اجازه بازرسی داده شود و ما باید قاطعانه و قدرتمندانه در این رابطه موضع‎گیری کنیم.
ارسال نظرات