سردار رجبی در مراسم نمادین جشن نیکوکاری
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان جنس جشن نیکوکاری را از جنس حماسی دانست و گفت: همانگونه که مردم شریف استان در 7 اسفند،‌ حماسه آفرینی کردند؛ با شرکت در جشن نیکوکاری که خود یک حماسه ملی است، حضور گسترده دارند.
کد خبر: ۸۶۴۵۵۳۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز، مراسم نمادین جشن نیکوکاری با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، مدیران کل آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و جمعی از مسؤلان استانی و شهرستانی در دبیرستان دوره اول متوسطه مستوره اردلان ناحیه یک سنندج برگزار شد.

در این مراسم سردار رجبی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، از حضور حماسی و پرشور مردم استان در روز 7 اسفند تقدیر و تشکر کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات به جهانیان نشان داد که مردم پایبند نظام جمهوری اسلامی ایرانند .

وی جنس جشن نیکوکاری را از جنس حماسی دانست و اظهار داشت: همانگونه که مردم شریف استان در 7 اسفند،‌ حماسه آفرینی کردند؛ می توانند با شرکت در این جشن که خود یک حماسه ملی است، اقدامی در جهت کمک به دانش آموزان و مردم نیازمند انجام دهند.

در ادامه موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه جشن بزرگ نیکوکاری امروز با مشارکت آموزش و پرورش در 270مرکز آموزشی به صورت نمادین برگزار می شود؛ ‌گفت: جشن نیکوکاری یک حرکت تربیتی در مدارس است که معلمان استان امروز درس نیکوکاری و احسان را در مدارس تدریس می کنند.

وی با بیان اینکه ترویج احسان و نیکوکاری یک سنت حسنه الهی در جوامع اسلامی است؛ تصریح نمود: نیکوکاری یک ضرورت اجتماعی است که همه به آن واقف بوده و بدون نوع دوستی، نیکوکاری و کمک به هم نوع، ‌جامعه پایدار نخواهد بود.

در ابتدای این مراسم ابراهیم سلیمانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز با اشاره به اینکه سال گذشته 67 پایگاه جمع آوری هدایای دانش آموزی در آموزش و پرورش ناحیه وجود داشته است؛ از افزایش چنددرصدی این پایگاهها خبر داد و گفت: هر ساله جشن نیکوکاری با مشارکت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره)‌به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند در مدارس برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام و آموزه های قرآنی در خصوص نوع دوستی تاکیدات فراوانی شده است؛ ابراز امیدواری کرد برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس بتواند تاثیرات اثربخش در زندگی دانش آموزان بی بضاعت داشته باشد.

در پایان مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین دانش آموزان مدرسه مستوره اردلان و زکیه ناحیه یک سنندج کمک های نقدی و غیر نقدی را اهداء نمودند.

ارسال نظرات