ملکی گفت: امور پشتیبانی دام به وعده خود مبنی بر عرضه گوشت عمل نکند، قیمت گوشت مجددا بالا می‌رود.
کد خبر: ۸۶۴۵۵۴۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اصغر ملکی،  رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی  بیان داشت: ظرف دو سه هفته اخیر قیمت گوشت قرمز ثابت مانده و تغییر مجددی نداشته است و چنان چه امور پشتیبانی دام به وعده خود مبنی بر عرضه گوشت قرمز و مرغ منجمد عمل کند، این چند هفته پایان سال را بدون افزایش مجدد قیمت پشت سر خواهیم گذاشت، در غیر این صورت احتمال افزایش قیمت وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: پس از عید مجددا قیمت گوشت قرمز پایین خواهد آمد و دلیل آن نیز این است که در آن زمان عرضه دام بیشتر می‌شود، بنابراین بهتر است که در این دو هفته امور پشتیبانی دام با عرضه ذخایر خود قیمت را مهار کند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با اخباری منتشر شده مبنی بر واردات گوشت روسی تأکید کرد: پس از سال جدید دام زیاد است و به هیچ عنوان نیاز به واردات گوشت نداریم، در کل باید بگویم چنان چه جلوی صادرات بی مورد دام به خارج از کشور گرفته شود نیازی به هیچ گونه وارداتی وجود ندارد.

وی گفت: درست است که گاهی مسئولین تشخیص می‌دهند که بهتر است با صادرات ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشند ما بر روی این موضوع نه صحه گذاشته و نه آن را رد می‌کنیم اما آن چه که در کل مسلم است این است که در ماه‌های اول سال 95 حتی مازاد دام نیز خواهیم داشت، بنابراین نه تنها واردات دام کار درستی نیست بلکه ضرر زیادی به خودکفایی در حوزه گوشت و دام به ما خواهد زد.

ملکی تصریح کرد: مسئولین باید دقت داشته باشند که تولید دام شغل‌های زیادی را ایجاد کرده و افراد زیادی از این طریق مشغول به فعالیت هستند بنابراین واردات نابجا باعث می‌شود تمام زحمات دامدار داخلی هدر رفته و متضرر شود، بهتر است به جای واردات به فکر این باشند که نهاده ارزانتری برای دام به دامدار بدهند.

ارسال نظرات