معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان از مشارکت 64 درصدی مردم لرستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت 63 درصدی در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۵۵۹۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سید سعید شاهرخی در نشست خبری ضمن تشریح جزئیات میزان مشارکت مردم لرستان در دو انتخابات روز هفتم اسفندماه گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع یک میلیون و 409 هزار و 36 واجد شرایط رای در لرستان کل آراء ماخوذه 901 هزار و 25 نفر معادل 64 درصد از جمعیت واجد شرایط رای بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان دو درصد بالاتر از میانگین مشارکت کشوری است افزود: میانگین کشوری مشارکت 62 درصد و در لرستان 64درصد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: میزان مشارکت مردم شهرستانهای خرم آباد و دوره چگنی در انتخابات مجلس شورای اسلامی 60 درصد، بروجرد و اشترینان، 53 درصد، کوهدشت و رومشکان 76 درصد، دورود و ازنا 65 درصد، دلفان و سلسله 71 درصد، الیگودرز 65 درصد و در پلدختر که بیشترین مشارکت وجودداشته 85 درصد بوده است.

شاهرخی ادامه داد: مردم حوزه های انتخابیه کوهدشت و رومشکان و سلسله و دلفان بعد از پلدختر بیشترین مشارکت را در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته اند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی، بروجرد و اشترینان و ازنا و دورود برای تعیین نمایندگان منتخب مردم همزمان با سرایر کشور در نیمه دوم فروردین برگزار می شود تصریح کرد: شرایط برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان فراهم است.

معاون سیاسی و امنیتی لرستان همچنین به مشارکت 63 درصدی مردم استان در اتنخابات خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت مردم استان در این انتخابات نیز بالا بوده است و کاندیداها آراء خوبی را کسب کرده اند.

شاهرخی بیان کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز مشارکت مردم در خرم آباد 57 درصد، دوره چگنی 81، بروجرد 53 درصد، کوهدشت71 درصد، رومشکان 72 درصد، دورود 66درصد، ازنا 63درصد دلفان 65 درصد، سلسله 78 درصد الیگودرز، 65 درصد و پلدختر 81 درصد بوده است.

وی یادآور شد: کل آراء ماخوذه در انتخابات خبرگان رهبری در استان لرستان 884 هزار و 144 رای بوده است.


ارسال نظرات