رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی لرستان از رشد ۹۰۰ درصدی جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۰۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرداد غضنفری ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه محورهای توسعه لرستان متعدد هستند، اظهار داشت: اما واقعیت این است اولویت توسعه استان با محور کشاورزی است.

وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه، زود بازدهی، نیروی انسانی فعال و ... اولویت اصلی توسعه استان است، تصریح کرد: جهاد کشاورزی لرستان سال گذشته به عنوان سازمان نمونه در وزارت کشاورزی معرفی شد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه مکانیزاسیون در سال گذشته افزود: بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ ماشین آلات در جهاد کشاورزی لرستان خریداری شد که این امر باعث ارتقاء ظریب مکانیزاسیون کشاورزی در این استان شد.

غضنفری با بیان اینکه میزان تولید گندم در سال گذشته ۳۲۷ هزار تن بود که این میزان در سال ۹۴ به ۳۴۵ هزار تن رسید، تصریح کرد: امسال با جذب اعتبارات عمرانی میزان اعتبار عمرانی جهاد کشاورزی لرستان به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: اعتبارات جاری سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز که در سال گذشته بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان بوده در سالجاری به ۴۶ میلیارد تومان رسید.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادارات ۳۲ هزار تن محصولات کشاورزی لرستان در سالجاری خبر داد و افزود: حوزه کشاورزی نیازمند به یک مدیریت جهادی بوده و همه فعالیت های صورت گرفته در استان نیز بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

غضنفری به جذب ۷۰۰ فارغ التحصیل بخش کشاورزی به عنوان مهندس ناظر در این سازمان اشاره کرد و گفت: سهمیه ۱۰۰ نفری دیگری نیز گرفته شده تا مابقی فارغ التحصیلان جذب شوند.

وی با بیان اینکه میزان کشت مکانیزه گندم آبی و دیم در لرستان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: با توجه به این میزان مکانیزاسیون کشت گندم تولید ۵۰۰ هزار تن گندم در استان را دور از دسترس نمی دانیم.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه دریافت منابع از صندوق توسعه ملی در جهاد کشاورزی لرستان ۹۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: این میزان از ۸ میلیاد تومان به ۸۷ میلیارد تومان رسیده است.
ارسال نظرات