عرضه بیش از 4 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه "عیدی با طعم کتاب"
امروزه دشمنان اسلام تلاش دارند تا ما را از دست‌یابی به قله‌های علم بازدارند،‌ از این‌رو سعی در رواج جهل، در بین ملت اسران دارند تا از آن‌ها افرادی بی‌اراده سازند اما توجه به فرهنگ مطالعه ما را در برابر تهاجم بیگانه‌ها در هر زمینه‌ای ایمن می‌کند.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۱۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرسبز شدن برخی از درختان در این روزها نوید فصل تازه و سالی جدید را می‌دهد؛ در آستانه سال نو افراد در تکاپو برای خانه تکانی و تهیه مایحتاج این ایام هستند.

همه به فکر غذای جسم هستند اما کمتر کسی حواسش به غذای روح است؛ نمی‌دانم شاید از همان دوران کودکی که یاد داریم همیشه حدیثی را از مولای متقیان حضرت علی(ع) در گوشمان زمزمه کرده و از کتاب به عنوان غذای روح نام برده‌اند.

در دین مبین اسلام بر مسأله کتاب و کتاب‌خوانی بسیار تأکید شده، همان‌طور که بدن آدمی به طعام نیاز دارد، فکر و روح و روان انسان هم به خوراک نیاز دارد و بی‌شک، کتاب یکی از بهترین غذاهای روح برای انسان است.

مقام‌معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن کتاب در سبد مصرف‌ خانواده‌های ایرانی تاکید کرده‌اند و برای اینکه کتاب در سبد مصرف خانواده‌های ایرانی قرار بگیرد، باید نیاز به کتاب و مطالعه در بین مردم ایجاد شود و آن‌ها باید احساس نیاز کنند که روح و روان‌شان به غذا نیاز دارد.

نقش خانواده در گسترش مطالعه بسیار اهمیت دارد و کتابخانه‌های خانگی نقش بسیار مهمی در کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان دارند.

مقام‌معظم رهبری بر این مساله تاکید دارند که "باید عادت به مطالعه از سنین پایین در افراد شکل بگیرد" و از طرف دیگر می‌بینیم که دستاوردهای علم روان‌شناسی نیز بر این مساله صحه می‌گذارد.

کتاب‌خوانی و گسترش توجه به علم، ما را در برابر تهاجم بیگانه‌ها در هر زمینه‌ای ایمن می‌کند و از همین‌روست که رهبر معظم انقلاب اسلامی از کتاب‌خوانی به عنوان یک ضرورت یاد می‌کنند و در این مسیر نیز بسیجیان به عنوان حافظان ارزش‌های ناب اسلامی باید مروج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی در جامعه باشند و خود نیز از فرهنگ مطالعه غافل نمانند.

امروزه دشمنان ایران و اسلام در رسانه‌های‌ خود تلاش می‌کنند تا ما را از دست‌یابی به قله‌های علم بازدارند،‌ تا بتوانند که آن‌ها از طریق رواج جهل، مردم را در برابر تهاجم‌ها بی‌دفاع می‌کنند و از آن‌ها افرادی بی‌اراده سازند.

در این میان امروز بسیجیان باید از بصیرت و هوشیاری برخوردار باشند و در بصیرت‌افزایی دیگر آحاد جامعه نیز نقش ایفا کنند بصیرت‌افزایی که یکی از راه‌های کسب این مهم افزایش مطالعه است.

امسال در آستانه سال نو کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با همکاری سپاه ناحیه مقاومت اراک و موسسه سفیران طلائیه‌ اراک اقدام به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی کرده‌اند.

بیش از 4 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه ارائه گردیده که از ساعت 9 تا 18:30 از 13 اسفندماه لغایت 22 اسفندماه در کتابخانه دکتر حصیبی اراک پذیرای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

در این نمایشگاه تمامی محصولات عرضه شده با 30 درصد تخفیف ارائه شده تا قدرت خرید را برای علاقه‌مندان فراهم سازد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات