وجود سگ‌های ولگرد در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر گيوي باعث نگرانی شهروندان این منطقه شده است.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۵۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، این حیوانات ضمن ایجاد آلودگی‌های بهداشتی و محیطی در سطح شهرها، در برخی مواقع با حمله به مردم که احتمال وجود بیماری‌هایی که ممکن است انسان از طریق این حیوانات به آن مبتلا شود، به‌ویژه ابتلای این سگ‌ها به بیماری «هاری»، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که جمع آوری و اتلاف آنها ضروری است.

در برخی محلات هم کار به تعقیب و گریز می‌کشد، در تعدادی از این تعقیب و گریزها، مردم دنبال سگ‌ها و در تعدادی هم سگ‌ها دنبال زنان، کودکان و دانش آموزان! که البته ریختن زباله‌های منازل شهروندان به زمین نیز در این موضوع مستقیما دخیل است.

تمام این موضوع در شرایطی است که دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، بهمن ماه ۸۷ در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تصویب رسید و جهت اجرا به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

یکی از شهروندان اهل شهر گيوي در گفت‌وگو با خبرنگار كيويميز گفت: با توجه به وجود سگ‌های ولگرد شب‌های آرامی نداریم و خانواده نیز نمی‌توانند به بیرون از منزل برود تا جايي كه حتي دانش آموزان را در رفتن به مدرسه با ترس و وحشت روبه رو ساخته است.

وی صدای زوزه سگ‌های ولگرد را نیز آزار دهنده دانست و افزود: صدای سگ‌ها آسایش را از خانواده‌‌ها گرفته و هرشب نیز بر تعداد سگ‌ها افزوده می‌شود؛ مسكن مهر گيوي و حاشيه برخي كوچه ها و خيابانها مصداق گشت و گذار مفرح سگهاي ولگرد هستند.

دیگر شهروند منطقه 2 شهري گيوي هم در این مورد تصریح کرد: سگ‌ها بهداشت مردم را نیز تهدید می‌کند و هاری یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک و کشنده برای انسان است که باید با جمع آوری سگ های ولگرد از شیوع این بیماری خطرناک جلوگیری شود.

وی از مسئولان شهر بخصوص شهرداري،‌محيط ريست و ديگر ارگانهاي ذيربط خواست تا فکری به حال این سگ‌های ولگرد کنند تا آسایش و امنیت شهروندان تامین شود.

ارسال نظرات