رویش جوانه های شادی در جشن سبزه ها

هشتمین جشنواره سبزه ها به مناسبت رسیدن بهار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردل برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۹۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهار محال و بختیاری: فرزاد رحیمی اظهار کرد: هشتمین جشنواره سبزه ها در مرکز فرهنگی هنری اردل با حضور اعضای کودک و نوجوانان کانون و دانش آموزان مدارس برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره سبزه ها هرساله در پایان اسفند ماه توسط اعضا و مربیان مرکزفرهنگی هنری اردل با هدف پاس داشت آیین و سنتهای بختیاری و احیای فرهنگ بومی محلی اجرا می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان خاطرنشان کرد: پوشیدن لباسهای محلی در این جشنواره،سبزه گردانی و اسفند گردانی ، خواندن شعر های محلی و نواختن موسیقی محلی ساز و دهل از جمله برنامه های اجرایی در این آیین است.در پایان نیز بهترین سبزه ها از میان دهها سبزه ی پرورش یافته توسط کودکان و نوجوانان انتخاب و مورد تقدیر قرار می گیرند.

رحیمی افزود: درست کردن هفتسین با استفاده از مواد دور ریختنی توسط اعضا نیز از برنامه های حاشیه ای این جشنواره محسوب می شود.

وی بیان کرد: این جشنواره قرار است در 24 اسفند ماه 94 با حضور مسوولان استانی در مرکز فرهنگی هنری اردل برگزار شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گفت: در فرهنگ بختیاری به خاطر موقعیت طبیعی و اقلیم کشاورزی به سبزه عید اهمیت زیادی داده می شود و سبزه ها اغلب یک یا سه نوع است چراکه سبزه نشانه شروع سالی سبز و پر برکت به خصوص در زمینه زراعی است.

ارسال نظرات