مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: وظیفه عینی خود می دانیم تا تمام تلاش خود را در جهت پراکندن عطر شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ رشادت و آزادگی در سطح استان، به کار بندیم.
کد خبر: ۸۶۴۵۸۱۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

به گرازش خبرنگار خبرکزاری بسیح از یزد؛ به مناسبت نزدیک شدن به 22 اسفند ماه، روزی که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام «روز بزرگداشت شهدا» مزین شده است؛ نشست خبری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ، با حضور ابراهیمی مدیر کل، صدرالساداتی معاون تعاون، پارسائیان معاون بهداشت و درمان و فاضلی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد و اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در ابتدای این نشست گفت: بر همه آشکار است که تمام روز ها عاشورا و تمام زمین کربلا است و تمام روز ها متعلق به کسانی است که در راه دین خدا و آزادگی، سخاوتمندانه تمام هستی خود را فدا کرده اند ولی 22 اسفند روزی خاص برای این ستارگان درخشان و جاوید تاریخ است.

احمد ابراهیمی اظهار داشت: بحمد الله و با سپاس از مردم قدرشناس کشور و بخصوص مردم شریف یزد، امروز به جایی رسیده ایم که دیگر نگران پیگیری برگزاری یادواره شهدا نیستیم ولی وظیفه عینی خود می دانیم تا تمام تلاش خود را در جهت پراکندن عطر شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ رشادت و آزادگی در سطح استان، به کار بندیم.

وی با اشاره به توصیه های رهبری مبنی بر رسیدگی هرچه بیشتر به خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در طرحی موسوم به طرح سپاس افزود: حضور با برکت 3850 شهید، 754 آزاده و 9585 نفر جانباز در استان، جامعه هدف بنیاد شهید را تشکیل می دهند که با احتساب خانواده های این دریادلان بزرگوار، ما افتحار خدمت به 650 هزار نفر را داریم و امیدواریم توفیق انجام این رسالت مهم را داشته باشیم و البته با رهنمود های رهبر انقلاب اقدامات مناسبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به در دستور کار قرار داشتن 22 برنامه در 22 اسفند، رسالت بنیاد را در محور های حفظ و احیای فرهنگ شهادت و آزادگی، اعتلای معرفت و شناخت جامعه نسبت به شهدا و تلاش در جهت اعتلای سطح مادی و معنوی جامعه هدف بنیاد شهید دانست و ادامه داد:روش های این سازمان در جهت اجرای این رسالت به این شرح است:

1. برگزاری یادمان های شهدا که خوشبختانه استان دارالعباده یزد رتبه اول را در کشور دارد.

2. حفظ قداست مزار شهدا که گفتنی است بنا بر سفارشات معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، تدابیر جدید برای این دارالشفا های استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

3. پیگیری مزین کردن میادین، خیابان ها و دیگر معابر به نام شهدای کشور و استان که البته وظیفه اصحاب رسانه هم در این باب اندک نیست؛ چرا که در بسیاری از موارد به جای بردن نام میدان یا خیابانی که به اسم شهدا نامگذاری شده است، الفاظ عامیانه دیگری به کار برده می شود.

4. جمع آوری، حفظ و نشر آثار فرهنگی، هنری و وصایای شهدا، آزادگان و ایثارگران که بدون شک از گنجینه های ملی و معنوی ما محسوب می شوند؛ البته تلاش ها در این عرصه به بار نشسته و علاوه بر جمع آوری تمام وصیت نامه های شهدای استان و مستند سازی آن ها، بالغ بر 50 کتاب نیز از این بزرگواران تدوین و منتشر شده است.

صدرالساداتی معاون تعاون بنیاد شهید استان در ادامه، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را توفیقی الهی دانست و گفت: این برنامه مختص شهدای خاصی نیست و مربوط به تمام استان است؛ امیدواریم بتوانیم از فضای روح بخش خانواده این بزرگواران نهایت استفاده را ببریم و مورد عنایت شهدا قرار گیریم.

پارسائیان معاون بهداشت ضمن آرزوی سلامتی برای ایثارگران و خانواده معظم شهدا بیان کرد: معاونت بهداشت بنیاد شهید، رسالت اعتلای سطح بهداشت و سلامت خانواده شهدا و ایثاگران را با ارائه خدمات و بیمه های مناسب بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بنیاد شهید در راستای این مهم تمام توان خود را به کار می برد و خدماتی چون تامین داروهای لازم، ارائه تجهیزات پزشکی و مواردی از این دست را به این عزیزان ارائه می کند.

فاضلی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید استان نیز با اشاره به فعالیت حوزه فرهنگی و اجتماعی در قالب های آموزشی ، اجتماعی و ورزشی، شرح فعالیت های پیش رو در ایام بزرگداشت شهدا و ایثارگران را به این شرح بیان کرد :

* اعزام پیام آوران ایثار به مدارس و مراکز آموزشی با هدف معرفی شهدا و راه والای آزادگی.

* برگزاری مراسم درختکاری به یاد شهدای استان و کشور.

* برگزاری مراسم با محوریت شهادت حضرت زهرا(س) و نیز یادمان شهدای گمنام در آسایشگاه ضایعات نخاعی استان.

* رونمایی از نقاشی شهید محراب استان دارالعباده یزد، شهید آیت الله صدوقی.

* برگزاری مسابقات ورزشی ویژه جانبازان در سطح استان.

سامانه پیامکی پیامی از بهشت

احمد ابراهیمی در انتهای این نشست با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اهمیت زنده نگاه داشتن یاد شهدا از راه اندازی سامانه پیامکی « پیامی از بهشت» خبر داد و افزود: شهروندان می توانند با ارسال یک پیام کوتاه بدون متن به سامانه 30002526 قسمتی از متن وصیت نامه یکی از شهدا را به صورت رایگان دریافت کنند.

ارسال نظرات