مشاور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس اداره زکات استان زنجان:
همایش ملی و معنوی جشن نیکوکاری با شعار ' بهار همدلی و شکوه مهربانی ' در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۸۳۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مشاور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس اداره زکات استان زنجان گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو باید در راستای کمک به همنوع خود پیش قدم بود چرا که دانش آموزان دورترین مناطق این استان نیازمند کمک هستند.

حجت الاسلام احمد جباری افزود: باید حداقل نیازهای معیشتی برای خانواده های نیازمند این استان با همکاری همه دستگاه های اجرایی و نهادها تامین و نیکوکاری عملی به منصه ظهور برسد.

وی اظهارکرد: احسان و نیکوکاری نیازمند وفاق و همدلی همه مردم نوعدوست است دانش آموزان که آینده سازان و افتخارات این جامعه هستند باید بی منت برای کمک به همنوعان خود پیش دستی کنند.

حجت الاسلام جباری با تاکید بر اینکه کمک باید برای رضای خدا و با اشتیاق و علاقه باشد، ادامه داد: این امر موجب می شود تا لبخند شادی بر لبان همنوعان تقسیم شود.

وی اظهار کرد: نسبت سرانه کمک های استان زنجان به نسبت کشوری 219 درصد است چرا که سرانه این استان 23 هزار و 933 ریال و کشور 10 هزار و 925 ریال می باشد.

حجت الاسلام احمد جباری با بیان اینکه در جشن نیکوکاری سال قبل مردم نوعدوست استان زنجان 24 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی داشته اند، این میزان کمک ها نسبت به مدت مشابه سال 92 با افزایش 51 درصدی مواجه شد.

وی یادآورشد: میزان رشد کمک های مردمی در جشن نیکوکاری سال 93 نسبت به سال 92 نیز 23 درصد افزایش داشت.

گفتنی است، هم اکنون 22 هزار و 233 خانوار با 40 هزار و 380 نفر جمعیت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان قرار دارند.

این تعداد افراد از خدمات کمک معیشت، فرهنگی، درمان، تسهیلات اشتغال و دیگر کمک ها بهره مند می شوند.

از 22 هزار و 233 خانوار 13 هزار و 636 خانوار دارای سرپرست زن و هزار و 669 نفر ایتام، تعدادی نیز خانواده های زندانی نیازمند، بیماران صعب العلاج و خاص هستند.

ارسال نظرات