خطیب جمعه سامان گفت: یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده از پتانسیل فرهنگ دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۴۵۹۴۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ملک‌پور در خطبه نماز جمعه این هفته به حدیثی از پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و افزود: بهترین انسان از لحاظ قدر و منزلت آن کسی است که کارهای غیر مهم را ترک کند و در ادامه می فرمایند با ورع ترین مردم کسی است که مجادله یعنی بگو مگو های غیر لازم را ترک کند انجام ندهد اگرچه در این بحث و مجادله ای که می کند حق با اوست چرا که انسان شوق دارد حرف خودش را به کرسی بنشانداگر توانست در مقابل این وسوسه خودش را حفظ کند این بالاترین ورع هاست.

وی تصریح کرد: برای اثبات حق و نشان دادن باطل باید به درستی عمل کرد برای این کار گاهی باید سکوت کرد گاهی باید فریاد زد گاهی باید جنگید گاه هم صلح و گاه خنده و گاه گریه .

خطیب جمعه شهر سامان بیان کرد: اگر هدف غیر از اثبات حق باشد دچار مجادله و بحث غیر مفید شده ایم و هدف شیطان هم بحث غیر مفید و بهم زدن بین مردم است لذا در این روایت با ورع ترین مردم کسی است که بگو مگو های غیر لازم را ترک کند.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: در زندگی خانوادگی خیلی از این چیزها دیده می شود لذا مجددا خودم و همه شما عزیزان را توصیه به رعایت تقوای الهی می نمایم.

وی به روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و اظهار کرد: فقر در جامعه باید به هر صورت ممکن در جامعه علاج شود یکی از راههای آن اینکه ما مردم به نوبه خود یک وظیفه ای نسبت به فقرا داریم به آن عمل کنیم.

این مسئول به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم آمده است « وفی اموالهم حق للسائل و المحروم » و در جایی دیگر می فرمایند « والذین فی اموالهم حق معلوم ، للسائل و المحروم» کمک به فقرا یک حکم الهی است این باید در زندگی ما نهادینه بشود و هر کس بنا را بر این بگذارد که در اموالش حق للسائل و المحروم باشد ، واقعا برای محرومان حق قائل باشد یعنی این را حق آنان بر خودش بداند تفضل خودش بر دیگران نداند ، قرآن اینگونه می گوید ، نمیگوید که شما به دیگری تفضل می کنید می گوید او در مال شما حق دارد ، حق للسائل و المحروم و این باید به عنوان یک فرهنگ بشود و اگر همه کمک بکنند فقیری باقی نمی ماند و خدا مؤاخذه می کند انسان را . شخص نمی تواند بگوید بله خدا من حق واجب مالم را دادم زکات آن را دادم خمس آن را دادم ( واگرچه خیلی ها در همین حقوق واجب می لنگند) اگر انسان بداند در جامعه فقر و کمبود هست و کمک نکند این انسان پیش خدا وند سعادتمند نیست ، مرضی عندالله نیست ، لذا کمک کنیم تلاش کنیم و اگر این کمک ها تجمیع بشود بهتر است.

ملک‌پور به مناسبت روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: بهره مندی هایی که از درخت عاید انسان می شود بی شمار است درخت یک نعمت الهی است و در زندگی بشر همواره مؤثر بوده است.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و تصریح کرد:ایشان می‌فرمایند هرکس نهالی بکارد خداوند به مقدار میوه ای که از آن درخت به دست می آید در نامه اعمال او پاداش می نویسد که در این سخن یعنی کاشت یک درخت هم عبادت است و هم جنبه‌های اقتصادی دارد.

امام جمعه سامان خاطرنشان کرد: فرهنگ حفظ منابع طبیعی مثل آب ،خاک، گیاهان، درختان،موجودات و محیط زیست جزء دین ماست و خداوند دستور داده که منابع طبیعی خود را محافظت کنیم یکی از مهمترین سرمایه های هر کشوری منابع طبیعی آن است.

این مسئول بیان کرد: امروزه اهمیت منابع طبیعی بیش از گذشته در مجامع علمی داخلی و خارجی آشکار شده و خدا را شاکریم که به این شهرستان منابع و امکانات خوبی داده ان شاءالله بتوانیم از این نعمت ها استفاده کنیم و با استفاده از این منابع خدادادی بتوانیم در مسیر پیشرفت شهرستان استفاده کنیم.

وی به پیام مقام معظم رهبری در مورد انتخابات ۷ اسفند اشاره کرد و افزود: این پیامی کوتاه اما پر مغز است که چند نکته اصلی در ان وجود دارد که می‌توان به انتخابات آزمون و امتحان بزرگی بود که ملت ایران در آن پیروز شده و نشان داد که این نظام مورد حمایت ملت ایران است و نظام را از آن خود می دانند، حضور گسترده و لبیک گفتن به فراخوان نظام بود و در بخش بعدی حضرت آقا فرمودند که مردم با حضور در انتخابات و در حضور در راهپیمائی وظیفه و سهم خود را انجام داده اند و مسئولان کشور نیز باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند که آنها موظف به خدمت دائمی و مجاهدانه به مردم هستند ساده زیست باشند حضور پیوسته در مسئولیت خود داشته باشند و مهمتر از آن ایستادگی و استقلال در برابر دشمن داشته باشند اشاره کرد.پ

ملک‌پور با بیان اینکه ۱۸ اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است اظهار کرد: تاسیس این کانون ها در مساجد یک امر بسیار مبارکی است که باعث می شود در امور فرهنگی سهیم باشند و جوانان باهر سلیقه ای جذب مسجد بشوند استعداد های آنها شکوفا شود و یک وحدتی در بین آنها ایجاد می‌شود.

امام جمعه شهر سامان با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده از پتانسیل فرهنگ دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی است گفت: این اردوهای راهیان نور توانسته در مقابله با جنگ نرم دشمنان موثر واقع شود و خوشبختانه ۸۰ درصد از زائران راهیان نور جوانان هستند و در همین سال جاری در شهرستان اردوهایی برگزار شده و هفته آینده هم ان شاءالله اردوهایی به مقصد راهیان نور برگزار میشود که نزدیک ۴۵۰ نفر از دانش آموزان به این سفر مشرف شده اند و ۱۳۰ نفر هم از دیگر عزیزان که عموم مردم هستند شرکت می کنند.

ارسال نظرات