به همت حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق:

برگزاری همایش «شیعه انگلیسی» در حوزه علمیه شهرستان بافق

همایش «شیعه انگلیسی» با حضور رؤسای ادارات شهرستان در جمع فرهنگیان، اساتید، طلاب و دانش آموختگان و با سخنرانی مریم تفکری مدیریت حوزه و حجت الاسلام والمسلمین محمود هاشمی در سالن اجتماعات حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۵۹۶۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: در این همایش که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و پذیرش حوزه های علمیه خواهران برگزار شد در ابتدا پس از تلاوت قرآن کریم، سرود جمهوری، صلوات خاصه امام رضا(ع) و گوشه ای از سخنان رهبر عزیزمان در مورد ایام فاطمیه؛ مریم تفکری به سخنرانی پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران پس از اعلام زمان پذیرش و شرایط ثبت نام برای داوطلبان در مقطع سطح دو و در دو نوبت تمام وقت و پاره وقت به اهم فعالیتهای این حوزه در سال 94 اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مهم و کلیدی معلمان در اثرگذاری بر روی دانش آموزان، خطرات پیش روی آنان را گوشزد کرد.

تفکری با اشاره به تهدیدهای فرهنگی دشمن و اثرگذاری آن بر روی قشر جوان جامعه، طلاب و مبلغین حوزه را از جمله گزینه هایی برشمرد که می توانند اثر بسزایی در رشد و بالندگی آنها داشته باشند.

وی در ادامه به طرح ها و دوره های برگزار شده از طرف حوزه علمیه الزهرا(س) از جمله طرح مشکات ویژه دانش آموزان، دوره ارتقای توانمندیهای مربیان پرورشی و هم چنین اجرای همین طرح برای نوجوانان مدارس اشاره کرد.

در ادامه همایش حجت الاسلام والمسلمین هاشمی به سخنرانی در مورد تشیع انگلیسی، آثار سوء و نحوه پیدایش آن پرداخت.

این کارشناس مذهبی ضمن بیان خطرات فرهنگی موجود در عصر حاضر از قبیل ماهواره ها و شبکه های اجتماعی به بیان انواع شبکه های ماهواره ای ضد اسلامی پرداخت و گفت: دشمن و علی الخصوص افرادی که به دنبال خراب کردن نام اسلام و تشیع هستند سعی دارند در لباس دین و با هدف تعظیم شعائر اسلامی، تشیعی را به مردم تحمیل کنند که نه تنها بویی از تشیع نبرده بلکه اهداف شنیع و مستهجنی دارد.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به فرقه ضاله شیرازی ها و رابطه آنها با سرمداران افراطی گراها به بیان تاریخچه تشکیل این فرقه و اثرات مخرب آنها پرداخت .

در پایان همایش حضار و معلمان از نمایشگاه «بصیرت» که در همین رابطه برپا شده بود بازید بعمل آوردند .


ارسال نظرات
آخرین اخبار