مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان؛
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: اعتبارات این معاونت و شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مجموع ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال پیش بینی می‌شود که فرصتی برای حمایت از فعالان امور قرآنی به ویژه هنرمندان فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۶۴۵۹۹۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان گفت: با قرار دادن سازه‌های نذر کتاب در نقاط پر تردد شهر مردم با این فرهنگ و نذر آشنا می‌شوند و در حال حاضر سازه نذر کتاب در کتابخانه مرکزی بالای ۵ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف توسط مردم نذر داده‌ شده است.

حمیدرضا میر پویا با اشاره به  طرح نذر کتاب اظهار داشت: این طرح از زمان اجرا تاکنون بسیار مورد استقبال قرار گرفته به‌ویژه افرادی که برای امانت می‌آیند چون سازه نذر کتاب بیرون از کتابخانه است و توضیحاتی در مورد آن نوشته‌شده خوب بوده است.

وی افزود: این طرح مدت‌زمان بسیاری که در حال اجرا است اما 4 ماه است که به‌ صورت جدی و ویژه وارد عمل شده و به این واسطه همین نذر، بسیاری کتاب‌هایی که نیاز نداشتند را آورده‌اند که این کتاب‌ها در بسیاری از مراکز مانند زندان، انجمن حمایت از کودکان، کتابخانه زینبیه و مناطق محروم ارسال می‌کنیم.

مدیر کتابخانه  مرکزی شهرداری اصفهان بیان کرد: کتاب‌هایی که هدیه و نذر داده شده موضوع‌بندی کرده و به مناطق و مراکزی که درخواست داده‌اند ارسال می‌کنیم؛ بیشتر کتاب‌های که نذر داده شده کمک درسی بوده که این‌ها نیز در حاشیه شهر و  کتابخانه حرم زینبیه و مرکز حمایت از کودکان ارسال شده است.

وی گفت: با تبلیغاتی که  در این مورد شده نذر کتاب رونق گرفته و تصمیم بر این است که سازه‌های نذر کتاب در کتابخانه‌هایی که شلوغ‌تر است گسترش دهیم تا مردم کتاب‌هایی که دارند را به بازیافت ندهند و بدانند مکان‌هایی است که می‌توان برای استفاده بهتر از کتاب‌هایی که نمی‌خواهند مراجعه کنند.

میر پویا بیان کرد: با قرار دادن سازه‌های نذر کتاب در نقاط پرتردد شهر مردم با این فرهنگ و نذر  آشنا می‌شوند و این مقوله گسترش می‌یابد در حال حاضر سازه نذر کتاب در کتابخانه مرکزی هفته‌ای 2 بار خالی می‌شود و در این 4 ماه بالای 5 هزار جلد  کتاب در موضوعات مختلف توسط مردم نذر داده ‌شده است.

وی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی برای افرادی که کتاب‌های زیادی دارند که می‌خواهند از طریق نذر کتاب شرکت کنند، این مرکز با ارسال وسیله نقلیه و بدون دریافت حمل‌ونقل این کتاب‌ها را دریافت می‌کند.

ارسال نظرات