امروز؛

"ریزش‌ها و رویش‌ها"ی حکومت امیرالمؤمنین در نماز جمعه روایت شد

با توجه به اهمیت نقش خواص در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، کتاب "ریزش‌ها و رویش‌ها" از مجموعه کتاب‌های چهل‌گانه "از چشم‌انداز امام علی (علیه‌السلام)" در نماز جمعه‌های سراسر کشور معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۴۶۰۰۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، مجموعه کتاب‌های «از چشم‌انداز امام علی (علیه‌السلام)»، از انتشارات کانون اندیشۀ جوان، به چهل موضوع مهم از منظر حضرت امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) دربارۀ تصمیم‌های بزرگ جوانی، نیاز به دین، مخالفان سیاسی، رهبر و رهبری، هنر، جوان، کار و دین، حقوق متقابل مردم و حکومت، مرگ، چالش‌های دینی و ... می‌پردازد. در هر جلد از این کتاب‌ها که لبریز از حکایات و سخنان امام علی (علیه‌السلام) است به تنهایی بحث مستقلی مطرح و با توجه به اقتضائات مخاطبان اصلی آن یعنی نوجوانان و جوانان به پرسش و شبهه‌ای اساسی پاسخ داده شده است.

محمدباقر پورامینی در هفدهمین مجلّد از مجموعه کتاب‌های چهل‌گانۀ «از چشم‌انداز امام علی (علیه‌السلام)» با عنوان «ریزش‌ها و رویش‌ها»، دو واقعیت تلخ و شیرینی که در دوران حکومت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) پدید آمد و چهره‌های شاخص این عرصه را بررسی می‌کند. «ریزش‌ها» حکایت جمعی از خواص دنیاطلب است که با نفاق و کینه و حسد و عدالت‌گریزی و کژفهمی، از امام زمانِ خود روی گرداندند و با پیوستن به جبهۀ باطل، به تباهی کشانده شدند و «رویش‌ها» روایت خوبانی است که با بصیرت و دشمن‌شناسی و آخرت‌نگری، بر پیمان خود با ولایت پای فشردند و در برابر طوفان تیره و تار حوادث، چونان کوه استوار ماندند و بی هیچ تغییر و تبدیلی راه راست خویش را پاس داشتند و به رستگاری رسیدند.

کتاب «ریزش‌ها و رویش‌ها» از مجموعه کتاب‌های چهل‌گانۀ «از چشم‌انداز امام علی (علیه‌السلام)»، از انتشارات کانون اندیشۀ جوان، با نثری روان، جذاب، جوان‌پسند و کم‌حجم به بررسی دو گروه از خواصِ صدر اسلام می‌پردازد که توجه به عملکرد آنها می‌تواند جنبۀ عبرت‌آموزی مناسبی برای زندگی اعتقادی و سیاسی امروز ما داشته باشد. این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار