خبرهای داغ:
هنرمندان گلستانی گفت: امروز وقتی استکبار با درشتی و گستاخی صحبت می‎کند به عنوان یک ایرانی به من بر می‎خورد و می‎خواهم با آهنگ« اسرائیل نمی‎مونه» بگویم با هنر پاسختان را می دهیم.
کد خبر: ۸۶۴۶۰۲۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان،امروز موسیقی مرز بین بودن و نبودن‎های، خواستن و نشدن‎ها، شادی و غم جوانان ما شده است و بسیاری از جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

همه ما قطعات مختلفی از موسیقی را شنیده‎ایم و یا آهنگ محبوبی برای خود برگزیده‎ایم و ممکن است با شنیدن یک آهنگ که شاید برای شما خاطره انگیز باشد و یا لحظات خوش یا تلخی را زنده کند.

امروزعلاقه به موسیقی باعث شده که جوانان زیادی به سمت این هنر پیش بروند و این امر هم مشکلاتی به وجود آورده که از جمله کیفیت کار موسیقی است که روز به روز در حال کاهش است اما در این بین جوانانی هستند که با تلاش و پشتکار با روحیه به دنبال کسب موفقیت هستند و از بی مهری‎ها ناامید نمی‎شوند.

احسان امانی هنرمند جوان گلستانی که متولد 28 شهریور سال 1367 از شهرستان گنبد کاووس که فارغ التحصیل مهندسی میکانیک است و هنر خود را با موسیقی و آواز خوانی گروه کر آغاز کرده امروز یکی از جوانان هنرمند و آینده دار استان گلستان است که به قطعات انقلابی می‎پردازد و برای معرفی با این جوان خوش ذوق و هنرمند گلستانی تصمیم‎گرفتیم با آن گفت‎گو کنیم.

*کار خود رو چطوری آغاز کردی؟

هیچ سررشته‎ای از موسیقی و ساخت قطعات موسیقی نداشتم و تنها یک خواننده بودم که در گروه کر شهرستان گنبد کاووس فعالیت داشتم و در آن گروه نیز استاد ما آقای میرزایی که زحمات زیادی برای من کشیدند باعث شد حتی مقام کشوری را کسب کنیم.

خیلی دوست داشتم که خودم کاری را اجرا کنم اما به دلیل آن که سرمایه‎ای نداشتم به دنبال ساخت قطعه موسیقی رفتم و با ورد به ساخت قطعه‎های موسیقی متوجه شدم که این کار راحتی نیست و نیاز به زمان زیادی دارد.

تا به امروز وقت خود را به موسیقی اختصاص دادم و امروز یک اتاق کار برا خودم در شهرستان گنبد کاووس راه‎اندازی کردم که در آن کار تنظیم قطعات موسیقی را انجام می‎دهم.

من به بسیج علاقه خاصی داشتم و همیشه برای من بسیج ابهت خاصی داشت و به همین دلیل امروز ما را به خودش جذب کرد و سعی کردم کار من در فضای انقلابی و بسیج باشد و بر این اساس دو سال است که در فضاهای انقلابی به ساخت موسیقی مشغول هستم.

*نخستین قطعه موسیقی شما چه بود؟

نخستین کار موسیقی که تولید کردم «هیچ و پیچ» بود که ترانه آن متعلق به سید حسن آزموده بود و مشترکا این کار را جمع کردیم که این عصر جزو هشت اثر برتر کشور شد و از سینما فلسطین در تهران به صورت زنده پخش شد.

با توجه به فضای گرم و صمیمی که بعد از این آثر ایجاد شد بیشتر تمایل پیدا کردم که کارم را ادامه بدهم و خوشبختانه بعد از این اثر چند کار دیگر انجام دادیم و حاصل آن کسب رتبه سوم کشوری بود که در بین 600 اثر موسیقی از کل کشور ارسال شده بدست آمد.

من تنها شرکت کننده از استان گلستان بودم که در این رقابت حضور داشتم و ابتدا اثر من جزو 68 نفر انتخاب شدیم و در نهایت مقام سوم کشوری را بدست آورد البته باید یادآور شوم که رشته ما آوای انقلابی کسی مقام اول را به دست نیاورد و استان گلستان بعد از تهران سوم شد .

*چند قطعه موسیقی تا کنون تولید کرده‎اید؟

پنج اثر تا کنون تولید کردم و خیلی از آثار من هنوز اکران نشده است و به شکل پروژه باقی مانده و در دست ساخت است.

* آیا به دنبال ساخت البوم هم هستید؟

صد درصد به دنبال ساخت آلبوم هستم اما مشکلات مالی دست و بال ما رو بسته است و خیلی خوشحالم با این بضاعت توانستیم در نسختین رقابت مقام سوم رو کسب کنم.

*بهترین اثر شما چیست؟

یک کار دارم در استریو به نام« اسرائیل نمی مونه »و خیلی علاقمند هستم که این اثر را پخش کنم و اگر زمینه آن فراهم بشه که پخش شود خیلی خوشحال میشم

امروز وقتی استکبار با درشتی و گستاخی صحبت می‎کند به عنوان یک ایرانی به من بر می‎خورد و می‎خواهم با آهنگ« اسرائیل نمی‎مونه» بگم که اگر چه آدم کوچکی هستیم ولی می‎توانیم با هنر پاسختان را بدهیم و به این دلیل به این آهنگ خیلی علاقمند هستم.

*فضای موسیقی را از نظر اعتقادی و معنویت چطوری ارزیابی می‎کنید؟

یک جنبشی در چند سال اخیر به وجود آمده که هر کسی می‎خواهد یک قطعه موسیقی را فراهم کند و حتی برخی از کارها زیان وار هم هست و به نظر من باید خیلی از کارها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

من نمیدونم در افکار موسیقی سرای ما چه می‎گذرد و انتظار ما این است که کسانی که بار فنی بالایی دارند در فضای انقلابی ورود پیدا کنند و به این مهم اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها