امام جمعه مهردشت گفت: مردم بعد از انتخابات، چشم انتظار حل مسائل اقتصادي و مشكلات معيشتي خود هستند.
کد خبر: ۸۶۴۶۰۲۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن ابرکوه در خطبه های نماز جمعه 14 اسفند 94 ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم ايران و لبیک به دعوت رهبر انقلاب براي مشاركت در انتخابات گفت: مردم فارغ از جناح‏بندي‏هاي ‏سياسي، رأي خود را به صندوق اقتدار نظام جمهوري اسلامي انداخته‏اند و با حجم بالاي مشاركت در انتخابات هفتم اسفند آن ‏را جزو انتخابات‏هاي تاريخي ايران کردند.

حجت الاسلام علیزاده ضمن بازخوانی پیام رهبر انقلاب به منتخبان انتخابات توجه به هدف راهبردي يعني «پيشرفت كشور» را مهم دانست و تاکید کرد: مجلس شوراي اسلامي دوره دهم كه نمايندگان آن اكثراً مشخص شده و مابقي در مرحله دوم انتخابات در ابتداي سال 95 مشخص خواهند شد، وظيفه سنگيني بر عهده دارد.

نماینده ای که مدیون حزب خود باشد نمی تواند از حقوق ملت دفاع کند

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در پيام سپاسگزاري از مردم، نقشه راه مجلس دهم را ترسيم نمودند. رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين پيام از «پيشرفت كشور» به‏عنوان يك هدف اساسي ياد كرده، لوازم و الزامات رسيدن به اين هدف اساسي را برشمردند.

علیزاده در تبیین فرمایشات رهبری به منتخبان ملت، خدمت صادقانه به مردم را عبادت نزد پروردگار بیان و بر ساده‏زيستي و دوري از اشرافيت و تجملات دنيايي نمایندگان ملت تاکید و پاک دست بودن نماینده را از عوامل مهم مبارزه با فساد عنوان کرد.

وی افزود: نمايندگان مجلس بايد خود را بدهكار و مديون مردم بدانند و بايد از حقوق ملت و منافع ملي دفاع كند و اگر بخواهند در دفاع از حقوق مردم موفق باشند، باید منافع ملي را بر منافع و خواسته‏هاي شخصي و جناحي ترجیح دهند. نماينده‏اي كه خود را مديون حزب و جناح خود بداند و در هر موضوعي ‏احساس وامداري به ديگران داشته باشد، هرگز نمي‏تواند مدافع حقوق ملت باشد.

علیزاده تصریح کرد: ملت، كشور، نظام و انقلاب اسلامي، بدخواهان و خائناني دارند كه هر لحظه در پي فرصت براي ضربه زدن مي‏باشند، نمايندگان مجلس بايد نسبت به اين جماعت بدخواهان و خائنان، واكنش‏هاي انقلابي به هنگام داشته باشند.

مردم بعد از انتخابات، چشم‏انتظار حل مسائل اقتصادي هستند

وی گفت: مردم بعد از انتخابات، چشم‏ انتظار حل مسائل اقتصادي و مشكلات معيشتي خود مي‏باشند. مسائل اقتصادي اولويت اول كشور است، اما نكته مهم اين است كه مسؤولان براي ‏پيشرفت كشور و حل معيشت مردم، بايد مراقب باشند چوب حراج بر استقلال و عزت ملي زده نشود. غرب اكنون طمع كرده و تصور مي‏كند كه براي نفوذ در ايران فرصتي يافته است. بنابراين نمايندگان و ديگر مسؤولان كشور، اين بخش از پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي را بايد جدي بگيرند: پيشرفت صوري و منهاي استقلال و عزت ملي‏ پذيرفته نيست.

خطیب جمعه مهردشت با بررسی تحولات سوریه گفت: روسيه و آمريكا هفته گذشته به توافق آتش بس در سوريه رسیدند اين در حالي است كه، آتش بس مورد توافق، ، شامل گروههاي تروريستي همچون داعش و جبهه النصره نمي‏شود.

وی افزود: آنچه كه نگراني‏ها را بيشتر مي كند اهداف استكباري آمريكاي جنايتكار در منطقه و به‏ويژه در خصوص سوريه مي‏باشد. چرا كه برخي از تحليلگران معتقدند كه آمريكايي‏ها با استفاده از اين فرصت آتش بس اهداف بيشتري را مدنظر قرار داده و اين آتش بس پايه اصلي نقشه‏هاي بعدي آمريكايي‏ها در منطقه مي‏باشد. جان كري، وزير امور خارجه ايالات متحده آمريكا گفته است كه اگر آتش بس فعلي در سوريه شكست بخورد، چاره‏اي نمي‏ماند جز اين‏كه به «پلان بي» يا «طرح ب» رجوع شود.

علیزاده تصریح کرد: كارشناسان و تحليلگران امور منطقه به‏خوبي مي‏دانند منظور از پلان بي ‏همان تجزيه سوريه است. اين طرح در آمريكا طرفداران بسياري دارد. بسياري از متخصصان انديشكده‏هاي مهم آمريكايي بر اين باورند كه خاورميانه به شيوه فعلي نمي‏تواند برقرار بماند و كشورهاي عربي همگي بايد تجزيه شوند.

امام جمعه مهردشت در ادامه بر توجه به روز احسان و نیکوکاری و هفته منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در هفته منابع طبيعي از عزيزان در منابع طبیعی در خصوص اجرای طرح خوب طرح ترسيب کربن در اکثر روستاهای بخش بهمن تشکر میکنیم، چرا که از مهمترين اهداف اين طرح در سطح ملي و منطقه اي، علاوه بر جلوگیری از طوفان شن، توسعه روستايي و اشتغال زايي و در يک جمله بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي ساکنان محدوده طرح هم شامل می شود.

وی در پایان حضور 70 درصدی مردم شهر مهردشت در حوزه علمیه خواهران ابرکوه را از افتخارات این شهر برشمرد.

ارسال نظرات