به گزارش خبرگزاری بسیج، مادامی که ثبات اقتصادی نداشته باشیم توان پیش بینی قیمت های آینده را با آزادسازی قیمت خودرو نخواهیم داشت ولی می توان گفت که بوی گرانی در بازار خودرو به مشام می رسد.
طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف به قیمت گذاری کالاهای اساسی، انحصاری و خدمات عمومی است که تاکنون خودرو نیز جزو کالای انحصاری به شمار می رفته و قیمت آن از سوی شورای رقابت تعیین می شده است.
بر اساس برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 92 قرار بود طی مدت ده سال، آزاد سازی قیمت خودر در بازار عملیاتی شود.
جعفر قادری عضو کمیسیون محاسبات،برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به صحبتهای آخوندی و نعمت زاده مبنی بر آزاد سازی قیمت خودرو اظهار داشت: ایجاد فضای رقابتی از اهمیت بیشتری برخوردار است و در شرایط کنونی با آزاد سازی قیمتها در جهت انحصار طلبی بخش خصوصی گام برداشتهایم.
وی با بیان تنوع و کیفیت دهی محصولات خودرویی عامل موثر است افزود: تیراژ پایین خودروی تولیدی فرصت ریسک در جهت آزاد سازی قیمتها را نمیدهد این در حالی است که کمیت و کیفیت در محور متوازن برای خودروسازان در نظر گرفته شود.
قادری خاطر نشان کرد: انتظار مردم این است تا مثلث سه راس خودرویی رعایت شود و آن عبارت است از قیمت،کیفیت، تنوع با ارزشگذاری به مردم حق انتخای آنها را در خرید محصوللات خودرویی افزایش اده میشود.
نماینده مردم شیراز در خاتمه آزاد سازی قیمت خودرو را ردّ نمود و تاکید داشت: در زمان کنونی بحث آزاد سازی قیمت به نوعی کج سلیقگی برخوردار بوده است و باید فرصت لازم در جهت توانمندی خودروسازان داده شود و بعد از رضایت مردم به این بحث پرداخته شود.